Biznes lepszy niż branża
Rynek motoryzacyjny radzi sobie słabo, ale franczyzodawca LucArt ma powody do zadowolenia.
Minęły już czasy, kiedy Polska była liderem motoryzacji w Europie Środkowej. Już dawno wyprzedzili nas Czesi i Słowacy, a produkcja aut maleje nad Wisłą od końca ubiegłej dekady. Okazuje się, że wcale nie przeszkadza to dobrze zarabiać przedsiębiorcom z branż związanych z przemysłem samochodowym. O ile bowiem produkcja samochodów osobowych w 2013 roku spadła o 12 proc., to już popyt na części i akcesoria samochodowe zdecydowanie rósł. Jedną z firm korzystających na tym trendzie jest LucArt, sieć zajmująca się sprzedażą olejów silnikowych, chemii samochodowej i akumulatorów.
– Branża motoryzacyjna przeżywa kryzys, o czym słyszymy od niemal każdej zaprzyjaźnionej firmy - przyznaje Łukasz Kłosowski, franczyzodawca LucArt. - Nam jednak udaje się przyciągać klientów i zarabiać.
Ile? Tego przedsiębiorca zdradzić nie chce. Nie podaje też szacunkowego okresu osiągania progu rentowności i zwrotu inwestycji. - To informacje dostępne wyłącznie dla naszych partnerów – ucina. Podkreśla, że w jego sieci nigdy nie doszło do zamknięcia.
- Wynika to z naszego starannego doboru nowych lokalizacji i partnerów. Obecnie w ramach LucArt działa 13 sklepów, z czego 7 to punkty franczyzowe. Ostatnich z nich otwarty został we wrześniu w Jaworznie – mówi Kłosowski.
Przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem własnego sklepu w sieci LucArt powinni dysponować lokalem o powierzchni przynajmniej 50 m2. Dawca licencji nie pobiera opłat bieżących, a opłata wstępna jest ustalana indywidualnie. Wsparcie, jakie otrzymuje franczyzobiorca sieci, obejmuje dostęp do rozwiniętego łańcucha dostaw, oszyldowanie sklepu, pomoc marketingową oraz szkolenia – zarówno przed otwarciem, jak i w trakcie prowadzenia biznesu.
Sieć LucArt pojawi się na Targach Franczyza 2014, które odbędą się w dnich 16-18 października 2014 roku.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

