Biznes lepszy niż branża

Rynek motoryzacyjny radzi sobie słabo, ale franczyzodawca LucArt ma powody do zadowolenia.
Minęły już czasy, kiedy Polska była liderem motoryzacji w Europie Środkowej. Już dawno wyprzedzili nas Czesi i Słowacy, a produkcja aut maleje nad Wisłą od końca ubiegłej dekady. Okazuje się, że wcale nie przeszkadza to dobrze zarabiać przedsiębiorcom z branż związanych z przemysłem samochodowym. O ile bowiem produkcja samochodów osobowych w 2013 roku spadła o 12 proc., to już popyt na części i akcesoria samochodowe zdecydowanie rósł. Jedną z firm korzystających na tym trendzie jest LucArt, sieć zajmująca się sprzedażą olejów silnikowych, chemii samochodowej i akumulatorów.
– Branża motoryzacyjna przeżywa kryzys, o czym słyszymy od niemal każdej zaprzyjaźnionej firmy - przyznaje Łukasz Kłosowski, franczyzodawca LucArt. - Nam jednak udaje się przyciągać klientów i zarabiać.
Ile? Tego przedsiębiorca zdradzić nie chce. Nie podaje też szacunkowego okresu osiągania progu rentowności i zwrotu inwestycji. - To informacje dostępne wyłącznie dla naszych partnerów – ucina. Podkreśla, że w jego sieci nigdy nie doszło do zamknięcia.
- Wynika to z naszego starannego doboru nowych lokalizacji i partnerów. Obecnie w ramach LucArt działa 13 sklepów, z czego 7 to punkty franczyzowe. Ostatnich z nich otwarty został we wrześniu w Jaworznie – mówi Kłosowski.
Przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem własnego sklepu w sieci LucArt powinni dysponować lokalem o powierzchni przynajmniej 50 m2. Dawca licencji nie pobiera opłat bieżących, a opłata wstępna jest ustalana indywidualnie. Wsparcie, jakie otrzymuje franczyzobiorca sieci, obejmuje dostęp do rozwiniętego łańcucha dostaw, oszyldowanie sklepu, pomoc marketingową oraz szkolenia – zarówno przed otwarciem, jak i w trakcie prowadzenia biznesu.
Sieć LucArt pojawi się na Targach Franczyza 2014, które odbędą się w dnich 16-18 października 2014 roku.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej