Biznes bez lania wody
Dostawcy napojów Pierrot muszą kupić dostawcze auto. Kilkadziesiąt tysięcy butelek napojów dostają w ramach umowy franczyzowej.
Producent Wody Pierrot działa na rynku od 1991 roku. Od 2003 roku firma zajmuje się dostawą napojów do klientów, a od niedawna oferuje licencję na swój biznes. Do tej pory na współpracę zdecydowało się 7 franczyzobiorców. Szczegóły oferty franczyzowej będzie można poznać na październikowych Targach Franczyzy, gdzie Woda Pierrot będzie miała swoje stoisko.
- Kwota inwestycji w wysokości 28 tys. zł obejmuje towar na start w postaci 24 tys. butelek z wodą i innymi napojami, zakup opakowań, w które są pakowane butelki do samochodu, program komputerowy ułatwiający obsługę klientów i wymianę pustych opakowań, a także materiały reklamowe – wymienia Robert Płuciennik, właściciel PPH Pik, zarządzającego marką Pierrot.
Skrzynki z napojami są dostarczane bezpośrednio do klientów, dlatego do kwoty inwestycji należy doliczyć zakup samochodu dostawczego. Tutaj możemy liczyć na pomoc franczyzodawcy w wybraniu najlepszej oferty leasingowej.
- Chętnie dzielimy się naszym doświadczeniem w eksploatacji samochodów. Koszty zakupu samochodu bezwzględnie pokrywa franczyzobiorca. Wraz ze wzrostem naszej sieci i pozyskiwaniem kolejnych inwestorów, planujemy wprowadzić możliwość wynajmu długoterminowego pojazdów – mówi Robert Płuciennik.
Magazyn franczyzobiorcy powinien znajdować się jak najbliżej rejonu obsługiwanego przez niego. Zazwyczaj są to obrzeża miast i tereny przemysłowe. Minimalna powierzchnia magazynowa to 50 m2 na jeden samochód. Preferujemy magazyny posiadające rampę, a jeśli jej nie ma – konieczny jest wózek do rozładunku towaru, niekoniecznie własny. Plac przed magazynem powinien umożliwiać wjazd TIRa. Pozyskiwanie klientów na początku ułatwia pomoc ze strony doświadczonych handlowców Pierrota. W tym czasie nowy pracownik franczyzobiorcy szkoli się w terenie, a następnie dostarcza towar.
- Pierrot ukierunkowany jest na odbiorców detalicznych. To klienci, którzy przy profesjonalnej obsłudze zostają na lata. Przecież nikt z nas nie lubi traktowania w zależności od ilości zakupów. Nie dzielimy klientów na lepszych i gorszych, bez względu na to, czy klient zamówi paletę czy skrzynkę. Minimalna wielkość zamówienia to jedna skrzynka naszego produktu. Klient płaci wyłącznie za napoje, dostawa jest bezpłatna – wyjaśnia Robert Płuciennik.
Szkolenia organizowane przez franczyzodawcę obejmują głównie dwa obszary – prowadzenie ewidencji działalności (zarządzanie bazą klientów i opakowań, rejestrowanie i analiza sprzedaży) oraz praca w terenie z kierowcą-sprzedawcą (pozyskiwanie i obsługa klientów).
- System sprzedaży Pierrot można wdrożyć w każdym miejscu, zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach. Należy jednak zwrócić uwagę na liczbę mieszkańców i odległość pomiędzy miejscowościami. W przypadku największych miast takich jak Warszawa, Wrocław czy Poznań, sugerujemy skupienie się na obrzeżach, przynajmniej w początkowym etapie rozwoju – dodaje właściciel.
(dw, an)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


