Postawił na dojrzałe kobiety
Dariusz Dobrucki po 20 latach pracy w banku otworzył klub fitness pod marką Mrs. Sporty.
Dariusz Dobrucki wiele lat pracował w korporacji. Zajmował się sprzedażą i zarządzaniem. Po rozstaniu z pracodawcą zdecydował się na własny biznes. Miał ochotę na klub sportowy, zastanawiał się jedynie nad jego profilem. Pierwsza decyzja dotyczyła grupy docelowej. Przyszły franczyzobiorca Mrs. Sporty postanowił stworzyć miejsce wyłącznie dla kobiet.
– Chciałem otworzyć klub sportowy. Zastanawiałem się tylko jaki. Zanim podjąłem ostateczną decyzję, przez trzy dni stałem na ulicy u siebie w Zabrzu i rozmawiałem z paniami, co sądzą o zdrowiu i o tym, by otworzyć klub sportowy – opowiada o początkach swojego biznesu.
Dobrucki zauważył, że społeczeństwo się zmienia. Kobiety są coraz bardziej aktywne, chętniej i częściej wychodzą z domu.
– Na ulicach widziałem dużo pań uprawiających nordic walking. To uzmysłowiło mi, że w ciągu ostatnich lat zaszła istotna zmiana: kobiety, które do niedawna siedziały tylko w domu (zwłaszcza u nas na Śląsku), zajmowały się mężem, dziećmi i wnukami, zaczynają wychodzić z domu i dbać o siebie. To pchnęło mnie, by zrobić coś dla nich.
Z przeprowadzonych na ulicy rozmów wynikało, że panie chcą uprawiać sport, ale często wstydzą się pójść do klubu fitness. Nie ciągnie ich ani na siłownię, ani na aqua fitness, ani na zumbę. Chętnie za to skorzystałyby z usługi przygotowanej dla kobiet w ich grupie wiekowej, bez lansu i stresów, za to w dobrej atmosferze i pod stałą opieką trenerów.
– Decyzja zapadła: tak, otwieram klub sportowy dla kobiet 35+, 40+, 45+. Zacząłem szukać rozwiązania. Trafiłem na artykuł o Mrs. Sporty i uznałem, że to idealne rozwiązanie dla mnie: silna rozpoznawalna marka w Europie, skuteczny 30-minutowy trening obwodowy, w ramach którego wykonywane są wysoce efektywne ćwiczenia wytrzymałościowe, siłowe i aerobowe. Do tego specjalny program odżywiania – wspomina Dobrucki.
Za radą franczyzodawcy i żony
We wrześniu 2013 roku Dobrucki podpisał umowę z franczyzodawcą, a pięć miesięcy później otworzył klub fitness w Zabrzu. Ten czas potrzebny był na negocjację warunków, szukanie i dostosowanie lokalu oraz szkolenia.
– Długo zastanawiałem się, gdzie ma być lokal w centrum czy na uboczu. Pomógł mi w tym franczyzodawca. Koncepcja Mrs. Sporty mówi, że kluby najlepiej otwierać na osiedlach. Znalazłem lokal, przeprowadziłem remont i adaptację pod kątem wizualizacji Mrs. Sporty – mówi franczyzobiorca.
Cała inwestycja wyniosła 300 tys. zł. Sama adaptacja lokalu – ponad 100 tys. zł. Aby zaoszczędzić na kosztach, Dariusz Dobrucki zdecydował się wziąć sprzęt w leasingu. Kolejne decyzje zapadły pod wpływem sugestii żony.
– Słuchałem żony, czym kierują się kobiety, co jest dla nich ważne. Postawiłem m.in. na eleganckie toalety i wymianę powietrza. Moja żona chodziła do różnych klubów fitness. Często przeszkadzał jej tam zaduch, mieszanka zapachów, od najróżniejszych kosmetyków po pot. To ona doradziła mi, że w klubie najważniejsza jest wymiana powietrza i elegancja. W związku z tym ruszyła inwestycja w wentylatory, rekupelator. Panie to zauważają i cenią – opowiada.
– W tym momencie 75 proc. nowych klubowiczek mamy z polecenia. Cieszy mnie to, bo to znaczy, że panie, które do nas przychodzą, są zadowolone. Robimy też różnego rodzaju promocje, akcje. Ostatnio dla wszystkich kobiet w mieście organizowałem bezpłatny nordic walking ze szkoleniem – wspomina.
Od samego początku franczyzobiorca miał także pełne wsparcie Mrs. Sporty.
– Cały czas współpracujemy na bieżąco: od podpisania umowy, przez etap negocjacji form najmu lokalu, tryb szkoleń, prowadzenie, pomoc w otwarciu, potem regularne cotygodniowe webkonferencje, na których wprowadzane są nowe kampanie promocyjne czy zmiany kroków tanecznych – mówi Dobrucki.
Męski punkt widzenia
Mimo że kluby sportowe Mrs. Sporty to miejsca tylko dla kobiet, mężczyźni bardzo dobrze się w nich odnajdują, zarówno jako partnerzy, jak i trenerzy. Obecnie 20 proc. franczyzobiorców sieci na świecie stanowią mężczyźni.
– Zawsze informujemy nasze klientki w klubach, że pracują u nas panowie, i praktycznie zawsze spotyka się to z entuzjazmem – przyznaje Marta Koziarska, Head of PR & Communications Mrs. Sporty. – To, co można zapisać na plus mężczyzn, to na pewno umiejętność działania bez emocji tylko na podstawie chłodnej oceny sytuacji. Często w klubie, w którym mamy same kobiety, zdarzają się napięte sytuacje. Mężczyźni potrafią sprawniej wyłączyć uczucia, a to pomaga efektywnie rozładowywać sytuacje.
Na sukces klubu Mrs. Sporty w Zabrzu duży wpływ ma niewątpliwie twarde myślenie biznesowe jego założyciela, który, jak sam przyznaje, zawsze był człowiekiem nastawionym na cel.
– Trzeba mieć przede wszystkim pomysł. Potem należy wyznaczyć konkretny cel. Z tym robimy biznesplan, przygotowujemy krok po kroku plan działania: co chcemy osiągnąć, w jakim terminie, ile trzeba zainwestować, kiedy będzie zwrot inwestycji. Do tego potrzebna jest jeszcze odwaga i chęć. Polacy chcą robić własne biznesy, ale się boją. Wiadomo, że zawsze jest ryzyko, ale jeśli ktoś dobrze przygotuje swój biznes, ma precyzyjne założenia i jasny cel, to na 95 proc. mu się uda – podsumowuje Dariusz Dobrucki.
Anna Wrona
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


