W czterech ścianach hula wiatr…
Almi Decor wniosło o upadłość likwidacyjną. To koniec sieci.
Przekazywanie sklepów własnych w ręce franczyzobiorców, ekspansja w Berlinie, Kijowie i Moskwie, prężna sprzedaż przez internet – tych wszystkich planów nie zrealizuje już spółka ADe Line, która kierowała rozwojem marki. Jak podaje Puls Biznesu, operator sieci z artykułami wyposażenia wnęrz właśnie złożył wniosek o upadłość likwidacyjną. Rozprawa odbędzie się pod koniec października w Sądzie Rejonowym we Wrocławiu.
Problemy ADe Line zaczęły się już kilka lat temu, gdy kryzys na rynku nieruchomości pociągnął za sobą w dół branżę wnętrzarską. Franczyzodawca miał w ręku dwie marki – Flo i Almi Decor, jednak z czasem stało się jasne, że żadna z nich nie będzie w stanie wytrzymać nasilającej się konkurencji. Jako pierwsza zniknęła z rynku sieć Flo, oferująca artykuły wnętrzarskie o „młodzieżowej” stylistyce. W tym segmencie marka przegrała jednak cenowo z tańszymi rywalami. Właściciele ADe Line skupili się więc na ratowaniu Almi Decor, konkurującego na wyższej półce cenowej. Liczba sklepów została uszczuplona z 40 do 20, postanowiono też przekazać jak najwięcej lokali franczyzobiorcom. Działania te jednak nie przyniosły spodziewanych rezultatów.
Dziś wiadomo już, że Almi Decor zniknie z rynku. Wniosek o upadłość likwidacyjną oznacza, że (jeśli sąd przychyli się do wniosku) pozostałości po spółce zostaną zlicytowane w celu zaspokojenia wierzycieli. Likwidacja centrali sieci oznacza jednocześnie koniec działalności jej franczyzobiorców. Dotychczasowi partnerzy będą musieli poszukać innego dawcy licencji bądź przejść na samodzielną działalność. Ewentualnym ratunkiem mógłby się okazać zakup sieci przez zewnętrznego inwestora, który potrafiłby tchnąć w nią nowe życie. Ale kto zechce włożyć pieniądze w nierentowny biznes?
W latach 2010-2012 branża wyposażenia wnętrz spadała w rocznym tempie odpowiednio -5,5 proc., -5 proc. i -2,7 proc. Według firmy badawczej PMR 2014 rok będzie pierwszym od dawna, kiedy przychody firm z tego sektora będą zanotują wzrost.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

