Krecik przychodzi do Słonia

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Tablet, gra komputerowa i inne zabawki naszpikowane elektroniką nigdy nie zastąpią zwykłej książki. Takiego zdania jest franczyzodawca sieci miniwydawnictw Modry Słoń. Współpracę z firmą prowadzi w Polsce 50 partnerów. Bardzo często jest do dodatkowe zajęcie do już prowadzonej głównej działalności, na przykład księgarni. Poza tym nie wymaga dużych nakładów finansowych, a biznes można prowadzić w domu. Opłata licencyjna wynosi 1,8 tys. zł, a cena półproduktów niezbędnych do złożenia 120 książek to jedyne 2,2 tys. zł. Zwrot z inwestycji może nastąpić nawet po pierwszym miesiącu, pod warunkiem sprzedania 120 książek w tym czasie.

Modry Słoń, firma pochodząca z Czech, podpisała właśnie umowę umożliwiającę wykorzystwanie w książkach składanych przez franczyzobiorców wizerunku ulubieńca najmłodszych - Krecika. Dotyczy do zarówno zarówno czeskich jak i polskich partnerów. Bohatera znanej na całym świecie kreskówki stworzył w połowie lat 50. ubiegłego wieku czechosłowacki twórca bajek Zdeněk Miler. Krecika poznali telewidzowie w Niemczech, Austrii, Francji, Skandynawii, Rosji, Japonii, a nawet Chin. Umowa na wykorzystanie postaci sympatycznego zwierzaka została podpisana z wnuczką Milera, która posiada prawa do jego wizerunku.
- Cieszymy się, że umożliwiliśmy naszym zagranicznym partnerom publikowanie książek z Krecikiem - mówi Marek Halfar, współzałożyciel wydawnictwa Modry Słoń.
(dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €