Zakupy ze smartfonem

Właściciel Żabki i Freshmarketu śledzi nowinki technologiczne, dlatego inwestuje w social media oraz mobilne aplikacje.
Spółka Żabka Polska rozwija dwie sieci sklepów spożywczych – działających na mniejszej powierzchni Żabek oraz większych Freshmarketów. Łącznie oba szyldy zgromadziły blisko 3,7 tys. punktów sprzedaży.
- Zwiększamy swój zasięg poprzez rozwój organiczny, jak i przejęcia mniejszych sieci, na przykład Kefirka i Społem Zabrze. Zainwestowaliśmy także w marketing online oraz działania w social mediach. Dzięki temu na Facebooku zgromadziliśmy już ponad 100 tys. fanów, a niedawno uruchomiliśmy aplikację mobilną umożliwiającą udostępnianie naszym klientom specjalnych bonów promocyjnych. Osoby robiące zakupy w sklepach Żabka i Freshmarket mogą skorzystać ze strefy kawowej i zamówić jedzenie na wynos. Ciągle zwiększamy liczbę produktów dostępnych w tzw. wielosztukach. Klienci, którzy zdecydują się na zakup kilku tych samych produktów, mogą liczyć na ich niższą cenę – wyjaśnia Katarzyna Przewęzikowska, menedżer ds. Public Relations Żabka Polska.
Centrala wymaga od partnerów minimum średniego wykształcenia oraz podstawowej znajomości obsługi komputera. Mile widziane jest doświadczenie w handlu, jednak nie jest ono konieczne. System szkoleń kompleksowo przygotowuje przedsiębiorców do prowadzenia sklepu i obejmuje aktywną sprzedaż, obsługę klienta, merchandising. Ponadto Andrzej Strzelczyk, Mistrz Polski Sommelierów prowadzi regularne szkolenia dla ajentów sklepów i sprzedawców. Żabka Polska zapewnia rentowną lokalizację i jej wyposażenie. Inwestycja w biznes wiąże się jedynie z kosztami uruchomienia działalności gospodarczej.
- Proces konsolidacji rynku sklepów spożywczych będzie postępował. Przełoży się to na rosnące zainteresowanie właścicieli punktów handlowych współpracą z sieciami franczyzowymi oraz przejęciami lokalnych sieci przez najsilniejszych graczy na rynku – twierdzi Katarzyna Przewęzikowska. – Większego znaczenia nabiera także oferta dobrej jakości produktów świeżych, takich jak owoce, warzywa, wędliny i mięso, a także rosnącego zainteresowania alkoholu z wyższej półki – whisky oraz winem. Przewagę rynkową mogą zatem osiągnąć jedynie te sieci, które będą potrafiły zapewnić klientom wyjątkową jakościowo ofertę, oraz wysoki standard obsługi klientów. Nasze analizy pokazują również, że coraz istotniejsze w branży FMCG stają się nowe technologie oraz komunikacja online z klientami. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej