Zakupy ze smartfonem
Właściciel Żabki i Freshmarketu śledzi nowinki technologiczne, dlatego inwestuje w social media oraz mobilne aplikacje.
Spółka Żabka Polska rozwija dwie sieci sklepów spożywczych – działających na mniejszej powierzchni Żabek oraz większych Freshmarketów. Łącznie oba szyldy zgromadziły blisko 3,7 tys. punktów sprzedaży.
- Zwiększamy swój zasięg poprzez rozwój organiczny, jak i przejęcia mniejszych sieci, na przykład Kefirka i Społem Zabrze. Zainwestowaliśmy także w marketing online oraz działania w social mediach. Dzięki temu na Facebooku zgromadziliśmy już ponad 100 tys. fanów, a niedawno uruchomiliśmy aplikację mobilną umożliwiającą udostępnianie naszym klientom specjalnych bonów promocyjnych. Osoby robiące zakupy w sklepach Żabka i Freshmarket mogą skorzystać ze strefy kawowej i zamówić jedzenie na wynos. Ciągle zwiększamy liczbę produktów dostępnych w tzw. wielosztukach. Klienci, którzy zdecydują się na zakup kilku tych samych produktów, mogą liczyć na ich niższą cenę – wyjaśnia Katarzyna Przewęzikowska, menedżer ds. Public Relations Żabka Polska.
Centrala wymaga od partnerów minimum średniego wykształcenia oraz podstawowej znajomości obsługi komputera. Mile widziane jest doświadczenie w handlu, jednak nie jest ono konieczne. System szkoleń kompleksowo przygotowuje przedsiębiorców do prowadzenia sklepu i obejmuje aktywną sprzedaż, obsługę klienta, merchandising. Ponadto Andrzej Strzelczyk, Mistrz Polski Sommelierów prowadzi regularne szkolenia dla ajentów sklepów i sprzedawców. Żabka Polska zapewnia rentowną lokalizację i jej wyposażenie. Inwestycja w biznes wiąże się jedynie z kosztami uruchomienia działalności gospodarczej.
- Proces konsolidacji rynku sklepów spożywczych będzie postępował. Przełoży się to na rosnące zainteresowanie właścicieli punktów handlowych współpracą z sieciami franczyzowymi oraz przejęciami lokalnych sieci przez najsilniejszych graczy na rynku – twierdzi Katarzyna Przewęzikowska. – Większego znaczenia nabiera także oferta dobrej jakości produktów świeżych, takich jak owoce, warzywa, wędliny i mięso, a także rosnącego zainteresowania alkoholu z wyższej półki – whisky oraz winem. Przewagę rynkową mogą zatem osiągnąć jedynie te sieci, które będą potrafiły zapewnić klientom wyjątkową jakościowo ofertę, oraz wysoki standard obsługi klientów. Nasze analizy pokazują również, że coraz istotniejsze w branży FMCG stają się nowe technologie oraz komunikacja online z klientami. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


