Czerwona Torebka podkręca tempo

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Założona w 2007 roku grupa handlowa Czerwona Torebka zarządza trzema konceptami: siecią sklepów convenience Małpka Express, księgarniami Merlin.pl oraz dyskontami pod szyldem Czerwona Torebka. Ostatnia z wymienionych sieci powstała pod koniec ubiegłego roku, a na początku października świętowała 20-te otwarcie. Nowy dyskont uruchomiono w Kluczborku. Czerwona Torebka działa już w 12 województwach, ale najsilniejszą reprezentację ma w Wielkopolsce, gdzie jest obecna w Poznaniu, Lesznie oraz Wolsztynie. Franczyzodawca zapowiada, że o kolejnych otwarciach usłyszymy jeszcze w przed sezonem świątecznych zakupów. Więcej szczegółów można znaleźć w artykule "Gdzie się zmieści Czerwona Torebka?" na portalu lokalnabiznes.pl

Firma cały czas prowadzi też prace nad rozwojem konceptu Małpka Express. Ostatnio franczyzodawca rozszerzył ofertę gastronomiczną o świeże przekąski, m.in. kanapki, sałatki czy jogurty. Gotowe dania będzie można zjeść na miejscu w Strefie Cafe. Obecnie nowy asortyment testowany jest w 13 poznańskich sklepach należących do sieci, ale stopniowo będzie wprowadzany do wszystkich placówek.
- Kanapki, sałatki czy jogurty to oferta dla osób, którym zależy na szybkim, ale pożywnym i zdrowym posiłku np. podczas przerwy w pracy czy w szkole – mówi Przemysław Mroczek, dyrektor departamentu marketingu spółki Małpka.

Sklepy Małpka Express rozwijają się w systemie partnerskim. W odróżnieniu od franczyzy, taka forma współpracy nie wymaga od partnera wnoszenia opłaty wstępnej, co znacznie ogranicza koszty rozpoczęcia działalności. Każdy z partnerów dostaje od operatora sieci wyposażoną placówkę handlową, wsparcie techniczne i marketingowe oraz gwarantowane miesięczne wynagrodzenie z dodatkowymi premiami motywacyjnymi. Sklepy oferują asortyment spożywczo-monopolowy, składający się z ok. 2,5 tys. indeksów produktowych.

Mimo intensywnego rozwoju, Grupa Handlowa Czerwona Torebka już od kilku kwartałów pozostaje pod kreską. Pierwsze półrocze spółka zamknęła stratą w wysokości 67 mln zł, choć jej przychody wzrosły trzykrotnie w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej i sięgnęły 146 mln zł. Przedstawiciele Torebki zapewniają jednak, że sytuacja jest pod kontrolą, a strata to wynik inwestycji.

- Wszystkie nasze projekty handlowe rozwijają się zgodnie z biznesplanem. Na obecnym etapie rozwoju wysiłki koncentrujemy na zapewnieniu płynności finansowej i intensywnej ekspansji naszych formatów handlowych w nadchodzących miesiącach - komentuje Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy Czerwonej Torebki.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €