Franczyzobiorcy Redanu zaciskają pasa
Sklepy własne TextilMarket zapewniają połowę obrotów grupy. Franczyzowe Top Secret i Troll notują spadki.
Październik okazał się dla grupy Redan wyjątkowy z dwóch powodów. Jubileusz 25-lecia zależnej spółki Adesso, zarządzającej marką TextilMarket, zbiegł się z otwarciem trzysetnego dyskontu tej sieci. W Redanie, do którego należą też marki Troll, Drywash i Top Secret, TextilMarket ma wyjątkowo silną pozycję, bo odpowiada za połowę łącznych obrotów grupy. Przez pierwszych 9 miesięcy br. sieć TextilMarket uzyskała 190,1 mln zł przychodów, czyli o 14 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
- To bardzo ważny segment działalności naszej Grupy Kapitałowej - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.
TextilMarket to sieć dyskontów zlokalizowanych są na terenie całego kraju. Wszystkie prowadzone są przez menedżerów zatrudnionych przez Adesso. W tym roku marka zadebiutowała na Słowacji i w Czechach, a także w sprzedaży internetowej. W przyszłym zarządzająca siecią spółka Adesso ma zostać wprowadzona na Giełdę Papierów Wartościowych. Wrześniowe wyniki grupy pokazały, że przychody TextilMarket rosną szybciej niż przybywa powierzchni handlowej dyskontów. Obroty dyskontów wzrosły o 6 proc., powierzchnia – o 5 proc.
Optymizmu zarządzających TextilMarketem nie mogą jednak podzielać menedżerowie Top Secret, Trolla i Drywash – sieci budowanych w oparciu o franczyzę. Bo choć łączna powierzchnia tych sklepów nieznacznie wzrosła, to wrześniowy wynik w stosunku rocznym był o ok. 9 proc. niższy niż przed rokiem. Redan sprzedał towary warte 18,1 mln zł. To odbiło się na wyniku całej grupy, który spadł o 1 proc. do 41 mln zł.
- We wrześniu dominowała ciepła i słoneczna pogoda, w efekcie czego nie wystąpił wyraźny impuls zakupowy związany z sezonową wymianą odzieży. Mimo tego oceniamy zrealizowaną w tym miesiącu sprzedaż z umiarkowanym optymizmem. Wzrost poziomu sprzedaży segmentu dyskontowego jest wciąż większy niż tempo przyrostu powierzchni handlowej. Na pogorszenie obrazu całego segmentu modowego negatywny wpływ mają jednak w ciąż różnice kursowe związane ze sprzedażą na Ukrainie i w Rosji – komentuje wyniki Bogusz Kruszyński.
Analitycy wskazują, że dysproporcja w wynikach między segmentem modowym (franczyza) a dyskontowym (sklepy własne TextilMarket) utrzymuje się już od kilku miesięcy.
- Widoczna jest przewaga kanału dyskontowego, który to jest siłą i stanowi o wynikach grupy. Nie oczekujemy, iż w czwartym kwartale tendencja ta zostanie odwrócona – uważa Marcin Stebakow, analityk Domu Maklerskiego BPS.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

