Z internetu na stoisko

Monument9 zaczynał od handlu w internecie. Konkurencja drobnych sprzedawców skłoniła go do założenia punktów stacjonarnych.
Firma Monument9 powstała w 2007 roku. Początkowo zajmowała się importem telefonów komórkowych z Wielkiej Brytanii, a następnie ich sprzedażą na portalu Allegro.pl.
- Byliśmy jedną z największych tego typu firm w Trójmieście. Oferowaliśmy atrakcyjne ceny na nowe oraz używane telefony, co sprawiało, że klienci często przyjeżdżali do nas z miejscowości oddalonych o 100-150 km. W tym samym roku otworzyliśmy pierwsze stoisko w centrum handlowym Wzgórze w Gdyni, w którym zdobywaliśmy doświadczenie oraz tworzyliśmy standardy sprzedaży stosowane w naszej sieci dziś. Dwa lata później handel telefonami w internecie przestał być dla nas opłacalny ze względu na konkurencję sprzedawców, którzy handlowali małymi ilościami telefonów oraz znacznie zaniżali ceny. Wtedy postanowiliśmy zmienić strategię rozwoju firmy – postawiliśmy na sprzedaż w centrach handlowych – wspomina początki firmy jej właściciel, Kamil Wiśniewski.
Kolejne stoiska w galeriach handlowych ruszyły w Elblągu oraz Słupsku. Monument9 zajmuje się także sprzedażą hurtową oraz internetową akcesoriów GSM. Oprócz sprzedaży telefonów i akcesoriów, firma oferuje również usługi serwisowe – usuwanie blokad sim-lock, wymianę wyświetlaczy oraz paneli dotykowych w telefonach oraz pozostałych uszkodzonych podzespołów. Obecnie pod logo Monument9 działa 19 placówek własnych oraz 3 franczyzowe.
- W tym roku otworzymy jeszcze kilka nowych sklepów. Posiadamy kilka gotowych i funkcjonujących punktów, które planujemy przekazać franczyzobiorcom. Dodatkowo możemy zaoferować nowe lokalizacje, dzięki stałej współpracy z największymi zarządcami centrów handlowych. Najatrakcyjniejsze lokalizacje to wyspy bądź sklepy na terenie centrów handlowych – mówi Kamil Wiśniewski.
Franczyzodawca Monument9 docenia doświadczenie w handlu oraz branży telekomunikacyjnej. Nie jest ono jednak wymagane, ponieważ partnerzy przechodzą kompleksowe szkolenia przybliżające im rynek telefonów komórkowych. Firma prowadzi serwis centralny dla franczyzobiorców, w którym technicy sprawnie realizują naprawy dla sklepów nie zatrudniają na stałe serwisanta telefonów. (dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej