Wzór na biznes
Odzież Desigual uchodzi nietypową jak na standardy sieciowych marek. Zasady współpracy też nie są tradycyjne.
Hiszpańskie sieci franczyzowe rezprezentują zaledwie 3 proc. wszystkich zagranicznych marek obecnych w Polsce. Firma Majka Reinhardt pracuje nad zmianą tego stanu rzeczy. Sprowadziła nad Wisłę koncept z odzieżą damską Desigual. Sklepy z iberyjskim rodowodem oferują kolekcje z charakterystycznymi wzorami i haftami, uchodzącymi za nietypowe dla sieciowych marek. Jak dotąd punkty pojawiły się w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Opolu i Częstochowie. Dwie ostatnie placówki działają nie w formie tradycyjnych sklepów, lecz jako kornery w sklepach multibrandowych.
- Koncept „Easy Corner” cechuje się łatwym montażem i został stworzony po to, by ułatwić naszym klientom dostęp marki, a jednocześnie zwiększyć opłacalność inwestycji partnerów z metra kwadratowego. W ten sposób chcemy też podzielić się swoim doświadczeniem – mówi Agnieszka Pryba z firmy Majka Reinhardt.
Franczyza Desigual różni się od depozytowego modelu współpracy, jaki rozpowszechnił się w branży odzieżowej. W modelu depozytowym franczyzobiorca ani na chwilę nie wchodzi w posiadanie towaru, a jego wynagrodzenie stanowi prowizja od produktów kupionych przez docelowego klienta. Tymczasem w sieci Desigual franczyzobiorcy ponoszą koszty zatowarowania.
- Marże i minimum zakupowe jest ustalane dla każdego sklepu indywidualnie – tłumaczy Agnieszka Pryba.
To jednak tylko część nakładów inwestycyjnych, jakie musi ponieść franczyzobiorca. Kapitał będzie potrzebny też na wyposażenie lokalu, o czym więcej można przeczytać w artykule Desigual w trzech odsłonach. Spółka Majka Reinhardt rozwija też odzieżowy koncept pod nazwą Oui. Partnerami obu marek mogą zostać osoby posiadające doświadczenie w handlu detalicznym. (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


