Expresowe supermarkety
Tesco wprowadza nowy format sklepów, które powstaną na stacjach paliw. Wcześniej zrobił to Carrefour.
Ćwierć wieku temu Polacy odczuwali deficyt stacji paliw, do których długie kolejki były normą. Gdyby klient z końca lat 80. przeniósł się do dzisiejszej stacji paliw bardzo by się zdziwił, bo te są czasem lepiej zatowarowane w spożywczy asortyment niż niejeden tradycyjny sklep. Pionierem w naszym kraju był Carrefour, który w 2011 roku nawiązał współpracę z BP. Ta jednak trwała niewiela ponad rok. Ale powodem na pewno nie było niepowodzenie mariażu stacji z supermarketem, ponieważ francuska sieć rozpoczęła współpracę w 2013 roku z rosyjskim Lukoilem. W międzyczasie franczyzodawca Intermarche umożliwił swoim partnerom otwieranie stacji paliw tuż obok supermarketu. Obecnie jest ich już prawie 50. Tym razem biznes połączył brytyjskie Tesco i polski Orlen. Supermarkety Tesco Express działające w formacie convenience znajdą się na stacjach Orlenu.
Tesco Express zaoferuje świeże produkty, w tym owoce i warzywa na wagę, produkty znanych marek oraz marki własnej. Klienci będą mogli korzystać w nowych sklepach zarówno z programu lojalnościowego Orlenu (Vitay) oraz Tesco (Clubcard). Pierwszy testowy sklep Tesco Express powstał w Warszawie przy lotnisku na Okęciu.
- Podejmując współpracę pilotażową z Tesco liczymy na wypracowanie rozwiązań, które zapewnią naszym klientom wygodę i szybkość dokonywania codziennych zakupów podczas wizyty na stacji paliw. Liczymy, że efekty współpracy spotkają się z uznaniem naszych obecnych klientów i zachęcą nowych do odwiedzania stacji naszej sieci – powiedział Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen.
W ramach programu testowego planowane jest stworzenie 10 sklepów Tesco Express na wybranych stacjach paliw Orlen w Warszawie, Łodzi i Krakowie. Program testowy potrwa rok.
- Tesco zawsze aktywnie reaguje na zmieniający się rynek oraz oczekiwania klientów. Czerpiąc z doświadczeń Grupy Tesco na rynkach międzynarodowych oraz wykorzystując siłę marki w Polsce postanowiliśmy zaproponować klientom nową jakość w segmencie convenience, bazującą na testowej współpracy silnych i doświadczonych partnerów, jakimi są Tesco i PKN Orlen – powiedziała Beata Gadamska, dyrektor zmian biznesowych, odpowiedzialna za program convenience w Tesco Polska.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


