Do monopolowego po papierosy
Franczyzodawca MSC Alkohole podpowiada partnerom, jaki asortyment, obok alkoholu, najlepiej sprzeda się w ich sklepie.
Sieć sklepów MSC Alkohole liczy 5 sklepów własnych i 3 franczyzowe. W 2015 roku ma powstać 7 kolejnych placówek.
- Do tej pory skupialiśmy się na otwieraniu nowych punktów, natomiast teraz zapraszamy również do współpracy już działające sklepy, które w pojedynkę nie radzą sobie tak dobrze jakby chciały, a przystąpienie do sieci MSC Alkohole pozwoli im osiągnąć wyższe zyski bez dodatkowych kosztów – zachęca Maciej Rytka, dyrektor handlowy. - Obecnie kryteria wyboru miejsca na sklep z alkoholami uległy zmianie. Kiedyś priorytetem było to, że punkt będzie mieścił się przy głównych ulicach miasta, w ciągu komunikacyjny w okolicy przystanków autobusowych i tramwajowych. Teraz analizujemy lokalizację przede wszystkim pod względem konkurencji, a dopiero później ma spełniać wcześniej wymienione wymagania.
Wielu właścicieli sklepów monopolowych rozważa prowadzenie działalności 24 godziny na dobę. Wcześniej należy jednak rozważyć wszystkie za i przeciw, szczególnie w kontekście potencjalnych kosztów, które niesie ze sobą otwarcie sklepu w systemie całodobowym.
- Nie jesteśmy akurat zwolennikami takiego rozwiązania – mówi Maciej Rytka. – Dwa z naszych punktów, które są czynne całodobowo, mieszczą się w miejscach w których funkcjonuje życie nocne. W takich przypadkach ma to sens. Trzeba pamiętać, że sklep całodobowy będzie generował wyższe koszty związane z zatrudnieniem dodatkowego pracownika oraz większym zużyciem energii. Inwestycja w sklep całodobowy nie różni się praktycznie niczym od tego otwartego w ciągu dnia i wieczorem. Jedynym kosztem dodatkowym na poziomie ok. 1,5 tys. zł jest instalacja okienka do sprzedaży nocnej. Jednak przy całej inwestycji sięgającej 85 tys. jest to niewielka kwota.
Zatowarowanie sklepów franczyzowych MSC Alkohole odbywa się z udziałem koordynatora centrali. Franczyzobiorca kupuje asortyment ze stałej oferty, a w drugiej kolejności produkty regionalne, które mogą okazać się popularne wśród okolicznych klientów sklepu. W trakcie funkcjonowania placówki asortyment jest uzupełniany o towar, na który zapotrzebowanie zgłaszają klienci.
- Zawsze staramy się wyszukiwać u producentów alkohole rzadziej spotykane, dzięki czemu mamy bogatą ofertę. Drugim produktem pod względem sprzedaży, po wyrobach alkoholowych, są papierosy. W sklepach MSC Alkohole są również dostępne papierosy elektroniczne wraz ze wszystkimi akcesoriami, cygara oraz drobne przekąski – wylicza Maciej Rytka. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


