Do monopolowego po papierosy

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć sklepów MSC Alkohole liczy 5 sklepów własnych i 3 franczyzowe. W 2015 roku ma powstać 7 kolejnych placówek.
- Do tej pory skupialiśmy się na otwieraniu nowych punktów, natomiast teraz zapraszamy również do współpracy już działające sklepy, które w pojedynkę nie radzą sobie tak dobrze jakby chciały, a przystąpienie do sieci MSC Alkohole pozwoli im osiągnąć wyższe zyski bez dodatkowych kosztów – zachęca Maciej Rytka, dyrektor handlowy. - Obecnie kryteria wyboru miejsca na sklep z alkoholami uległy zmianie. Kiedyś priorytetem było to, że punkt będzie mieścił się przy głównych ulicach miasta, w ciągu komunikacyjny w okolicy przystanków autobusowych i tramwajowych. Teraz analizujemy lokalizację przede wszystkim pod względem konkurencji, a dopiero później ma spełniać wcześniej wymienione wymagania.

Wielu właścicieli sklepów monopolowych rozważa prowadzenie działalności 24 godziny na dobę. Wcześniej należy jednak rozważyć wszystkie za i przeciw, szczególnie w kontekście potencjalnych kosztów, które niesie ze sobą otwarcie sklepu w systemie całodobowym.
- Nie jesteśmy akurat zwolennikami takiego rozwiązania – mówi Maciej Rytka. – Dwa z naszych punktów, które są czynne całodobowo, mieszczą się w miejscach w których funkcjonuje życie nocne. W takich przypadkach ma to sens. Trzeba pamiętać, że sklep całodobowy będzie generował wyższe koszty związane z zatrudnieniem dodatkowego pracownika oraz większym zużyciem energii. Inwestycja w sklep całodobowy nie różni się praktycznie niczym od tego otwartego w ciągu dnia i wieczorem. Jedynym kosztem dodatkowym na poziomie ok. 1,5 tys. zł jest instalacja okienka do sprzedaży nocnej. Jednak przy całej inwestycji sięgającej 85 tys. jest to niewielka kwota.

Zatowarowanie sklepów franczyzowych MSC Alkohole odbywa się z udziałem koordynatora centrali. Franczyzobiorca kupuje asortyment ze stałej oferty, a w drugiej kolejności produkty regionalne, które mogą okazać się popularne wśród okolicznych klientów sklepu. W trakcie funkcjonowania placówki asortyment jest uzupełniany o towar, na który zapotrzebowanie zgłaszają klienci.

- Zawsze staramy się wyszukiwać u producentów alkohole rzadziej spotykane, dzięki czemu mamy bogatą  ofertę. Drugim produktem pod względem sprzedaży, po wyrobach alkoholowych, są papierosy. W sklepach MSC Alkohole są również dostępne papierosy elektroniczne wraz ze wszystkimi akcesoriami, cygara oraz drobne przekąski – wylicza Maciej Rytka.  (dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €