Biznesowe wróżenie z fusów

Sklepów Czas na Herbatę przybywa, ale tylko dzięki własnym otwarciom. Przyjdzie pora na franczyzobiorców?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Polak wypija średnio jeden kubek herbaty dziennie. Więcej od nas w Europie piją jej tylko Irlandczycy, Brytyjczycy i Rosjanie. Raj dla herbacianego biznesu? Z pewnością producenci herbat ekspresowych mają się dobrze, bo za większą część spożycia odpowiadają napoje kupowane w sklepach spożywczych. A co z herbatami premium, dostępnymi w wyspecjalizowanych punktach? Tu bywa różnie.
- Polacy zwracają coraz większą uwagę na jakość produktów. Nie wystarcza im już tylko zwykła ekspresowa herbata – przekonuje Marta Głowska, dyrektor ds. rozwoju sieci Czas na Herbatę. - Co roku przybywa nam sklepów i klientów, widać wyraźnie, jak rośnie zapotrzebowanie na dobre herbaty. Cieszy nas rosnące grono naszych stałych klientów. Praca, którą od lat wkładamy w edukację, przynosi wymierne efekty
Tak jak herbatę należy spożywać bez pośpiechu, tak i sieć rozwija się w raczej dość spokojnym tempie. Pod koniec 2012 roku pod logo Czas na Herbatę działało 20 sklepów własnych, 16 franczyzowych i blisko 70 partnerskich. Od tamtej pory sieć powiększyła się o łącznie o trzy punkty własne (ostatnie otwarcie miało miejsce w olsztyńskiej Galerii Warmińskiej). Liczba sklepów franczyzowych pozostała bez zmian, bo z rynku zniknęły dwa, ale do sieci przyłączyły się punkty w KEN Center w Warszawie oraz M1 w Markach.
- W przyszłym roku mamy zamiar kontynuować zrównoważony rozwój czyli otwarcie 3-4 sklepów własnych i franczyzowych oraz ok. 10 punktów partnerskich – zapowiada Marta Głowska
Minimalna inwestycja w punkt franczyzowy Czas na Herbatę wymaga kwoty 50 tys. zł, z czego 30 tys. zł pochłania opłata licencyjna, a 20 tys. zł to koszty remontu lokalu (więcej w artykule Lokal pachnący herbatą na portalu Lokalnabiznes.pl). Oprócz tego franczyzobiorca musi liczyć się z wydatkami na zatowarowanie.
- Przy pełnej umowie franczyzowej mówimy o konieczności zakupu 120 opakowań herbaty i 20 kawy oraz pozostałych dodatkach, które są w sieci dostępne. Chodzi o to, by zachować standard oferty we wszystkich sklepach. W punktach partnerskich nie ma takich limitów – mówi Marta Głowska.
Umowa franczyzowa przewiduje też opłaty bieżące, ale, jak zapewnia Marta Głowska, po spełnieniu pewnych warunków, franczyzobiorca może zostać z nich zwolniony. Podobnie jest zresztą w przypadku opłaty wstępnej – tu jednak wszystko jest kwestią negocjacji. Wiadomo natomiast, że marże na sprzedaży herbat sięgają 60 proc., a w przypadku pozostałych artykułów – 40-50 proc. Inwestycja powinna zwrócić się w ciągu 18-24 miesięcy. (gum)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...