Pachnący pomysł na biznes
Hiszpańskie marki Zara, Mango, Springfield dobrze odnalazły się na polskim rynku. Czy tą samą drogą pójdą perfumerie Equivalenza?
Na październikowych Targach Franczyzy wśród wystawców pojawili się zagraniczni franczyzodawcy z branży kosmetycznej: Nails4Us (salony manicure), Refan (sprzedaż perfum na mililitry) oraz Equivalenza (sprzedaż perfum własnej marki). Wszystkie wymienione marki powalczą o polskiego klienta, a chcą zrobić to z pomocą franczyzobiorców. Trzeba przyznać, że jest o kogo walczyć. Z badania portalu NoweKosmetyki.pl wynika, że 20 proc. Polaków wydaje miesięcznie na kosmetyki 100-150 zł, 24 proc. – 50-100 zł, zaś 27 proc. – 20-50 zł. Krezusów wydających ponad 500 zł mamy nad Wisłą 5 proc.
Equivalenza oferuje perfumy marki własnej w cenie niższej niż flakony innych znanych producentów. Niektóre zapachy nawiązują do luksusowych perfum, które jednak cenowo są dla większości Polaków nieosiągalne. Hiszpańska sieć tylko na półwyspie Iberyjskim ma 450 sklepów. Firma obecna jest także 35 innych krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Austrii, Grecji, Szwecji, Danii i Belgii.
- Zanim rozpoczęliśmy aktywne poszukiwania franczyzobiorców w Polsce otworzyliśmy własny sklep w centrum handlowym Reduta w Warszawie. Właśnie galerie oraz główne ulice miast są najlepszymi lokalizacjami dla sklepów Equivalenza. Dzięki obecności w tych miejscach marka zyskuje na rozpoznawalności, nad którą w Polsce pracujemy – mówi Lara Pereira z Equivalenza.
Dużą konkurencją dla sklepów stacjonarnych z perfumami jest handel internetowy. Produkty są tam tańsze, bo właściciele e-sklepów do kosztów prowadzenia biznesu nie doliczają czynszu za najem lokalu. Trzeba jednak pamiętać, że klienci oszczędzają kilkanaście złotych za zakup tylko w przypadku perfum wartych co najmniej 200 zł. Na tańszych oszczędność będzie dużo niższa, biorąc pod uwagę koszt przesyłki. – Z założenia nie prowadzimy sprzedaży naszych perfum przez internet, bo nie chcemy robić autokonkurencji w ramach sieci – zapewnia Lara Pereira.
Franczyzodawca zachęca do współpracy przedsiębiorców z miast powyżej 25 tys. zł, którzy znajdą lokal o powierzchni 30-60 m2. Inwestycja w biznes wynosi 18-20 tys. euro w zależności od tego, czy punkt Equivalenza znajdzie się na wyspie w centrum handlowym czy w sklepie stacjonarnym. Mile widziana wśród potencjalnych partnerów jest znajomość języka angielskiego, która jest potrzebna do kontaktu z franczyzodawcą.
- Po Targach Franczyzy widzimy, że wśród polskich inwestorów znajomość angielskiego jest na bardzo wysokim poziomie. Tylko w ciągu pierwszych dwóch dni Targów odbyliśmy ponad 30 rozmów z kontrahentami – dodaje menedżerka Equivalenzy. (dw)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


