Kiedy konkurencja przeszkadza?

Franczyzodawca Teletorium, punktów sprzedaży telefonów i akcesoriów GSM, podpowiada partnerom, kiedy nie należy bać się konkurencji.
Teletorium posiada w centrach handlowych w całej Polsce 178 punktów sprzedaży prowadzonych przez franczyzobiorców. Na stoiskach firmy znajdują się telefony i akcesoria GSM, doładowania pre-paid. Partnerzy skupują także telefony oraz zajmują się ich naprawą. W 95 proc. przypadków Teletorium wybiera lokalizacje w centrach handlowych. Franczyzodawca poszukuje do współpracy partnerów głównie w północnej i północno-wschodniej Polsce, w tym w Suwałkach, Trójmieście, Szczecinie i Płocku.
- Bazujemy na stoiskach typu wyspa. Posiadamy gotowe projekty i jednocześnie spełniamy wymagania zarządców centrów handlowych dotyczących wyglądu stoiska. W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku otworzyliśmy ponad 30 nowych placówek, m.in. w Złotych Tarasach i Sadyba Best Mall w Warszawie, w Galerii Leszno, Felicity Lublin i Millenium Rzeszów. Czekają nas kolejne otwarcia – w stolicy, Gliwicach i Lublinie – wylicza Piotr Andrzejewski, dyrektor zarządzający Teletorium
- Stawiamy zarówno na duże, jak i mniejsze miasta. Oceniając atrakcyjność obiektu handlowego bierzemy pod uwagę relację kosztów do potencjału lokalizacji oraz obecności konkurencji. Sąsiedztwo konkurencji w dużych centrach handlowych jest neutralne, a czasem bywa pozytywne dla obrotów. W mniejszych obiektach staje się wadą i prowadzi do nierentowności lokalizacji dla obu konkurujących sklepów. Przy ograniczonej podaży centrów handlowych, konkurencja na rynku jest ogromna, co w dłuższej perspektywie jest korzystne dla klientów detalicznych – wyjaśnia Piotr Andrzejewski.
Franczyzodawca oczekuje doświadczenia w handlu i znajomość branży GSM. Nie pobiera przy tym opłaty wstępnej, natomiast miesięczną negocjuje indywidualnie z każdym partnerem. Czas zwrotu z inwestycji wynosi ok. 6 miesięcy i zależy od lokalizacji oraz tego, czy właściciel stoiska również pracuje na stanowisku sprzedawcy. Teletorium zapewnia partnerom również dostęp do asortymentu w atrakcyjnych cenach, udziela wsparcia w zakresie właściwego zatowarowania i marketingu, a opiekun z działu handlowego pomaga w prowadzeniu biznesu. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej