Modny pomysł na męski biznes
Sklepy z modą męską mają w Polsce już sporą konkurencję. Ale zdaniem Pako Lorente jest ich ciągle za mało.
Pako Lorente zaczynało od produkcji męskich koszul oraz klasycznych garniturów. Obecnie ubiera mężczyzn nie tylko na specjalne okazje. W firmowych sklepach można się także ubrać w stylu casualowym - klasycznie i modnie. To właśnie ma wyróżniać markę wśród konkurencji na rynku mody męskiej, gdzie swoje sieci rozwijają: Wólczanka, Vistula, Pawo czy Pierre Cardin.
- Nie boimy się konkurencji i nie unikamy jej. Mamy salony zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie, na przykład obok Vistuli czy Pierre Cardin i doskonale sobie radzą. W Polsce, mimo że sklepów z modą męską jest coraz więcej, ciągle ich brakuje – twierdzi Piotr Kociołek, odpowiedzialny za rozwój sieci Pako Lorente.
Jak pokazują dane dotyczące obecności męskich marek odzieżowych w centrach handlowych, tych znajdziemy tam średnio 20-25 proc. spośród wszystkich sklepów z modą. A w przyszłości będzie ich jeszcze więcej, bo jak podaje agencja badań ARC Rynek i Opinia aż 43 proc. klientów polskich centrów handlowych stanowią już mężczyźni, którzy miesięcznie wydają tam średnio 705-765 zł miesięcznie. W ocenie ekspertów mężczyzna to konkretny konsument - typ zadaniowca, podejmującego konkretne wybory zakupowe.
- Panowie wymagają, aby oferta galerii była szeroka i jeśli już wybierają się na samodzielne zakupy do galerii, to tylko do takiej, która jest im to w stanie zapewnić. Liczy się dla nich zróżnicowanie sklepów. Pod dachem galerii lubią mieć wszystkie swoje ulubione marki odzieżowe - ocenia Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie. - Mężczyźni, którzy robią u nas zakupy oczekują dostępu zarówno do marek przystępnych cenowo, jak również do marek z wyższej półki i konceptów z ofertą skierowaną wyłącznie do panów. Te pierwsze chętnie wybierają nieco młodsi klienci, te drugie - klienci starsi, o bardziej zasobnym portfelu.
Obecnie firma ma 24 salony własne i 8 franczyzowych. Rozwój sieci zaczął się od mniejszych miast, teraz przyszedł czas na te większe. Do tej pory Pako Lorente otwierało średnio 10 sklepów rocznie. Do końca tego roku otworzy jeszcze 5 salonów, w przyszłym chce mocno przyspieszyć. - W 2015 roku otworzymy około 20 nowych salonów - zapowiada Piotr Kociołek. Jego zdaniem na polskim rynku męskiej odzieży jest jeszcze duża luka. Skąd optymizm, że w przyszłym roku firma otworzy aż 20 salonów, skoro do tej pory otwierała o połowę mniej? Piotr Kociołek wyjaśnia, że ok. 10 lokalizacji jest już zarezerwowanych i przekonuje, że z pozyskaniem kolejnych 10 salonów nie powinno być problemu.
- Wszystkie nasze salony realizują założone plany sprzedażowe – zapewnia Piotr Kociołek. – Wraz z rozwojem firmy i poszerzeniem asortymentu nadszedł czas na ekspansję w większych miastach, co już ma miejsce. Mamy salony w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu. Teoretycznie nie interesują nas lokalizacje w miastach do 30 tys. mieszkańców, jeśli jednak zobaczymy w nich duży potencjał handlowy, to nie odmówimy współpracy - dodaje.
Potencjalni franczyzobiorcy w biznes z Pako Lorente muszą zainwestować minimum 50 tys. zł. Wszystkie lokale firmy powinny mieć powierzchnię nie mniejszą niż 80 m2. Inwestycja w lokal to póki co jedyny koszt współpracy. Pako Lorente nie pobiera opłat licencyjnych. Firma od niedawna preferuje także działalność w modelu dezpozytowym, co oznacza, że partnerzy otrzymują prowizję od sprzedanego towaru, bez konieczności inwestowania w jego zakup.
- To optymalny model współpracy dla obu stron. Partner nie musi angażować środków finansowych w zakup towaru, salon ma natomiast zagwarantowane zatowarowanie w pełną kolekcję, bez konieczności ograniczeń związanych z brakiem środków na zakup – tłumaczy menedżer. (dp)
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

