Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy Euromaster [secret] => scrtk3e01efb3ad31fd91c5713055be58753b [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => stacje paliw i art. motoryzacyjne [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => naprawia-opony-samochody [article_title_striped] => Naprawią opony i samochody [dir] => article [article_text_photo] =>
Warsztaty Euromaster kojarzą się klientom głównie z serwisowaniem opon. Niedawno zarząd postawił jednak na zmianę wizerunku…
W tym roku zaczęliśmy intensywnie promować działalność w zakresie tzw. lekkich napraw. Już od kilku lat zauważyliśmy, że klient oczekuje kompleksowych usług w jednym miejscu. Jednorodna oferta w serwisie opon jest niewystarczająca. Klienci warsztatów Euromaster mogą nie tylko zmienić lub naprawić opony, ale też zlecić nam serwis zawieszenia, świateł i naprawę drobnych usterek. Nie bez kozery na naszym logo pojawia się od kilku miesięcy hasło „Serwisowanie opon i pojazdów”.
Czy poszerzenie profilu działalności wiąże się z poważnymi inwestycjami?
Jeśli chodzi o wyposażenie warsztatów, to nie. Nasi partnerzy od dłuższego czasu byli gotowi na taki krok. Jednak najistotniejszą inwestycją są intensywne szkolenia techniczne w celu podnoszenie kompetencji pracowników. Natomiast zmiany wizualizacji dotyczą tylko niewielkiego fragmentu „obrandowania”. Związane z nimi koszty pokrywa centrala.
W ramach sieci Euromaster funkcjonuje blisko 70 stacjonarnych serwisów. Na jakim etapie jest rebranding?
Prace zaczęły się dopiero kilka miesięcy temu, ale systematycznie zmieniamy wizualizację kolejnych punktów. Warto pamiętać, że oprócz stacjonarnej sieci mamy też już ponad 55 serwisów mobilnych, obsługujących floty transportowe w terenie i świadczące usługi „assistance” przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Firmy transportowe chętnie korzystają z naszych usług, bo zamiast wysłać pojazd ciężarowy do warsztatu, zlecają wykonanie napraw na miejscu, w swojej bazie transportowej. To jest dla nich wygodniejsze i oszczędniejsze rozwiązanie.
Czy franczyzobiorcy często łączą prowadzenie punktu stacjonarnego z mobilnym?
Prawie 3/4 naszych partnerów prowadzi serwisy w obu formatach. Część z nich zaczęła od punktu stacjonarnego, a później rozwinęła działalność mobilną.
Euromaster pojawił się w Polsce w 2008 roku i od tamtej pory co roku powiększa się średnio o 10 punktów. Czy taką dynamikę da się utrzymać w kolejnych latach?
Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo. Polski rynek ma potencjał, działa na nim kilka tysięcy niezależnych warsztatów. Ich właściciele coraz częściej dostrzegają korzyści wynikające z przystąpienia do sieci. A jeśli chodzi o statystykę, to rzeczywiście, w ciągu tej krótkiej historii Euromaster na rynku polskim zyskiwaliśmy co miesiąc jeden punkt serwisowy.
Rynek czeka konsolidacja na taką skalę, jak na rynku spożywczym? Bez franczyzodawcy będzie trudno przeżyć?
Przeżyć się da, ale chodzi o to aby zrobić to godnie (śmiech). Jako franczyzodawcy zapewniamy nie tylko znaną markę, ale też dostęp do wiedzy i doświadczenia. Podpowiadamy, jak świadczyć usługi, ale przede wszystkim jak przyciągnąć i utrzymać klienta. Dzięki poszerzeniu oferty o drobne naprawy nasi partnerzy unikają sezonowości, która bywa uciążliwa w przypadku serwisów oponiarskich. W ten sposób zyskują lepszą pozycję konkurencyjną na rynku.
Jakie są cele sieci Euromaster na najbliższe lata, oprócz pozyskiwania nowych partnerów?
Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników, ale mamy świadomość, że musimy dalej pracować nad poprawą pewnych kwestii. Chcielibyśmy przede wszystkim zwiększyć lojalność zakupową klientów. Za pomocą programów sprzedażowych i promocyjnych chcemy ich przekonać, że dokonywanie zakupów części i opon u wskazanych dostawców jest dla nich opłacalne.
rozmawiał (gum)
Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/8922/naprawia-opony-samochody/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 77590 [country_item] => pl [description] => Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo wzrostu. Chcemy pozyskiwać średnio jeden warsztat w miesiącu.Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy Euromaster [path] => 54a/c9a/euromaster-sas.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 27010 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79339 [country_item] => pl [description] => Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo wzrostu. Chcemy pozyskiwać średnio jeden warsztat w miesiącu.
Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy Euromaster [path] => 3d2/9a2/krzysztof_sas_euromaster.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 267 [itemserver_id] => 28761 ) ) [question_of_week] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79340 [country_item] => pl [description] => Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo wzrostu. Chcemy pozyskiwać średnio jeden warsztat w miesiącu.
Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy Euromaster [path] => 2be/071/sas_krzysztof.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 100 [img_height] => 133 [itemserver_id] => 28762 ) ) ) [og_image] => 3d2/9a2/krzysztof_sas_euromaster.jpg [article_date_formated] => 03.12.2014 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79339 [country_item] => pl [description] => Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo wzrostu. Chcemy pozyskiwać średnio jeden warsztat w miesiącu.
Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy Euromaster [path] => 3d2/9a2/krzysztof_sas_euromaster.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 267 [itemserver_id] => 28761 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79339 [country_item] => pl [description] => Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo wzrostu. Chcemy pozyskiwać średnio jeden warsztat w miesiącu.
Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy Euromaster [path] => 3d2/9a2/krzysztof_sas_euromaster.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 267 [itemserver_id] => 28761 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Elomoto.eco [id] => 2328 [type] => 6 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/2328/elomoto-eco/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214064 [country_item] => pl [description] => [path] => 730/107/elomoto.eco-logo-final2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 281 [itemserver_id] => 53143 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 213599 [country_item] => pl [description] => [path] => 2a1/89e/zdj_cie.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52969 ) [1] => Array ( [pid] => 213344 [country_item] => pl [description] => [path] => ff7/25c/elomoto4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 767 [itemserver_id] => 52883 ) [2] => Array ( [pid] => 213345 [country_item] => pl [description] => [path] => f7f/fda/elomoto_carport.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1262 [img_height] => 710 [itemserver_id] => 52884 ) [3] => Array ( [pid] => 213343 [country_item] => pl [description] => [path] => 5c0/35f/elomoto3.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1080 [img_height] => 1080 [itemserver_id] => 52882 ) [4] => Array ( [pid] => 213346 [country_item] => pl [description] => [path] => 870/204/elomoto1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 52885 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Giant [id] => 2273 [type] => 6 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 5 [link] => /franczyza/2273/giant/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 201356 [country_item] => pl [description] => [path] => 247/c63/giant-store.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 341 [img_height] => 162 [itemserver_id] => 50091 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 201304 [country_item] => pl [description] => [path] => 368/42d/giant-olsztyn-day.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50081 ) [1] => Array ( [pid] => 201305 [country_item] => pl [description] => [path] => aa3/ea0/giant-service-center.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50082 ) [2] => Array ( [pid] => 201308 [country_item] => pl [description] => [path] => 32f/d22/strefa-liv.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50085 ) [3] => Array ( [pid] => 201309 [country_item] => pl [description] => [path] => 868/963/tablet.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50086 ) [4] => Array ( [pid] => 201301 [country_item] => pl [description] => [path] => a58/366/champions-ride-giant-giant-olsztyn.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50078 ) [5] => Array ( [pid] => 201299 [country_item] => pl [description] => [path] => 85f/c4c/bps-ochojec.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50076 ) [6] => Array ( [pid] => 201310 [country_item] => pl [description] => [path] => 030/362/bps-fabryczna.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50087 ) [7] => Array ( [pid] => 201303 [country_item] => pl [description] => [path] => 0ae/245/giant-fordonska.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50080 ) [8] => Array ( [pid] => 201307 [country_item] => pl [description] => [path] => 636/ae9/serwis.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50084 ) [9] => Array ( [pid] => 201306 [country_item] => pl [description] => [path] => a7c/833/lada.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50083 ) [10] => Array ( [pid] => 201302 [country_item] => pl [description] => [path] => 39d/23f/giant-clepardia-scianka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50079 ) [11] => Array ( [pid] => 201300 [country_item] => pl [description] => [path] => ed0/fe5/byebye.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50077 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => prorowery.pl [id] => 2223 [type] => 6 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/2223/prorowery-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191900 [country_item] => pl [description] => [path] => a7e/8c4/prorowery-pl.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 103 [itemserver_id] => 47814 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191646 [country_item] => pl [description] => [path] => 92b/359/romet-3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47761 ) [1] => Array ( [pid] => 191648 [country_item] => pl [description] => [path] => 315/19d/toru_romet-1-2_002_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47763 ) [2] => Array ( [pid] => 191647 [country_item] => pl [description] => [path] => a78/143/sh_img_20220420_100230_edit_002_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47762 ) [3] => Array ( [pid] => 191649 [country_item] => pl [description] => [path] => fe4/e0d/romet-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47764 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Sandshotmoto – antykorozja podwozi pojazdów [id] => 2343 [type] => 6 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 43 [link] => /franczyza/2343/sandshotmoto-antykorozja-podwozi-pojazdow/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 215486 [country_item] => pl [description] => [path] => c70/f77/sandshotmotostandard.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 209 [img_height] => 105 [itemserver_id] => 53603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217900 [country_item] => pl [description] => [path] => 56b/0bf/5._po_konserwacji.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54335 ) [1] => Array ( [pid] => 217899 [country_item] => pl [description] => [path] => e28/764/1._stan_podwozia_po_demonta_u_przezd_rozpocz_ciem_prac.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54334 ) [2] => Array ( [pid] => 217898 [country_item] => pl [description] => [path] => 881/365/2._widok_po_piaskowaniu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54333 ) [3] => Array ( [pid] => 217896 [country_item] => pl [description] => [path] => da1/0f8/4._nak_adanie_mas_uszczelniaj_cych.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54331 ) ) ) ) ) )
Naprawią opony i samochody

O nowej ofercie w serwisach Euromaster oraz planach rozwoju opowiada Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy.
Warsztaty Euromaster kojarzą się klientom głównie z serwisowaniem opon. Niedawno zarząd postawił jednak na zmianę wizerunku…
W tym roku zaczęliśmy intensywnie promować działalność w zakresie tzw. lekkich napraw. Już od kilku lat zauważyliśmy, że klient oczekuje kompleksowych usług w jednym miejscu. Jednorodna oferta w serwisie opon jest niewystarczająca. Klienci warsztatów Euromaster mogą nie tylko zmienić lub naprawić opony, ale też zlecić nam serwis zawieszenia, świateł i naprawę drobnych usterek. Nie bez kozery na naszym logo pojawia się od kilku miesięcy hasło „Serwisowanie opon i pojazdów”.
Czy poszerzenie profilu działalności wiąże się z poważnymi inwestycjami?
Jeśli chodzi o wyposażenie warsztatów, to nie. Nasi partnerzy od dłuższego czasu byli gotowi na taki krok. Jednak najistotniejszą inwestycją są intensywne szkolenia techniczne w celu podnoszenie kompetencji pracowników. Natomiast zmiany wizualizacji dotyczą tylko niewielkiego fragmentu „obrandowania”. Związane z nimi koszty pokrywa centrala.
W ramach sieci Euromaster funkcjonuje blisko 70 stacjonarnych serwisów. Na jakim etapie jest rebranding?
Prace zaczęły się dopiero kilka miesięcy temu, ale systematycznie zmieniamy wizualizację kolejnych punktów. Warto pamiętać, że oprócz stacjonarnej sieci mamy też już ponad 55 serwisów mobilnych, obsługujących floty transportowe w terenie i świadczące usługi „assistance” przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Firmy transportowe chętnie korzystają z naszych usług, bo zamiast wysłać pojazd ciężarowy do warsztatu, zlecają wykonanie napraw na miejscu, w swojej bazie transportowej. To jest dla nich wygodniejsze i oszczędniejsze rozwiązanie.
Czy franczyzobiorcy często łączą prowadzenie punktu stacjonarnego z mobilnym?
Prawie 3/4 naszych partnerów prowadzi serwisy w obu formatach. Część z nich zaczęła od punktu stacjonarnego, a później rozwinęła działalność mobilną.
Euromaster pojawił się w Polsce w 2008 roku i od tamtej pory co roku powiększa się średnio o 10 punktów. Czy taką dynamikę da się utrzymać w kolejnych latach?
Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo. Polski rynek ma potencjał, działa na nim kilka tysięcy niezależnych warsztatów. Ich właściciele coraz częściej dostrzegają korzyści wynikające z przystąpienia do sieci. A jeśli chodzi o statystykę, to rzeczywiście, w ciągu tej krótkiej historii Euromaster na rynku polskim zyskiwaliśmy co miesiąc jeden punkt serwisowy.
Rynek czeka konsolidacja na taką skalę, jak na rynku spożywczym? Bez franczyzodawcy będzie trudno przeżyć?
Przeżyć się da, ale chodzi o to aby zrobić to godnie (śmiech). Jako franczyzodawcy zapewniamy nie tylko znaną markę, ale też dostęp do wiedzy i doświadczenia. Podpowiadamy, jak świadczyć usługi, ale przede wszystkim jak przyciągnąć i utrzymać klienta. Dzięki poszerzeniu oferty o drobne naprawy nasi partnerzy unikają sezonowości, która bywa uciążliwa w przypadku serwisów oponiarskich. W ten sposób zyskują lepszą pozycję konkurencyjną na rynku.
Jakie są cele sieci Euromaster na najbliższe lata, oprócz pozyskiwania nowych partnerów?
Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników, ale mamy świadomość, że musimy dalej pracować nad poprawą pewnych kwestii. Chcielibyśmy przede wszystkim zwiększyć lojalność zakupową klientów. Za pomocą programów sprzedażowych i promocyjnych chcemy ich przekonać, że dokonywanie zakupów części i opon u wskazanych dostawców jest dla nich opłacalne.
rozmawiał (gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej