Stokrotka rośnie wolniej
Franczyzodawca ogłosił nowe plany inwestycyjne - postawi na mniejsze sklepy.
Dotychczas sztandarowym formatem sklepów Stokrotka był supermarket, otwierany na powierzchni przekraczającej 400 m2. Ich liczba w sieci przekroczyła 250 i wszystko wskazuje na to, że jej rozwój znacznie zwolni. Dariusz Kalinowski, prezes zarządu spółki Emperia Holding, jest zdania, że na rynku coraz trudniej o lokalizacje spełniające wymogi supermarketów. Dlatego chce przerzucić siły inwestycyjne na uruchomiony niedawno format marketów, otwieranych w lokalach o powierzchni od 200 do 400 m2. Sporą rolę w ich rozwoju odegrać mają franczyzobiorcy.
- Duże supermarkety będziemy otwierać tylko w lokalizacjach o dużym potencjale wzrostowym. Wcześniej planowaliśmy otwieranie ok. 30 supermarketów rocznie, ale ze względu na sytuację na rynku nie będzie to możliwe. Widzimy duży potencjał rozwoju naszego mniejszego formatu sklepów w nowych oraz już istniejących obiektach – powiedział Dariusz Kalinowski PortalowiSpożywczemu.pl.
Jeszcze wiosną 2014 roku franczyzodawca liczył, że do końca 2016 roku uda mu się potroić liczbę posiadanych sklepów. Z tych planów raczej nic nie wyjdzie, ale nie znaczy to, że nowych punktów pod szyldem Stokrotki nie będzie przybywać. Na przyszły rok przewidziane są otwarcia 30-50 marketów własnych i 50-70 franczyzowych. Na przełomie października i listopada swoje podwoje dla klientów otworzył sklep Stokrotki w Białce Tatrzańskiej i Parczewie. Inwestycja we franczyzowy supermarket kalkulowana jest indywidualnie dla każdej lokalizacji.
- Budowa placówki od zera to koszt sięgający nawet miliona złotych, ale by zawiesić szyld Stokrotkii nad gotowym sklepem wystarczyć nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wszystko zależy od obecnego wyposażenia i wystroju – mówi Dariusz Kalinowski.
Franczyzobiorca przekazuje centrali miesięczną opłatę licencyjną w wysokości 0,5 proc. obrotu rejestrowanego na sklepowych kasach. - Oferta własnej logistyki Stokrotki jest w stanie zaspokoić powyżej 80 proc. potrzeb zakupowych sklepów, poprzez ofertę produktów suchych – ogólnospożywczych, nabiału i tłuszczów, chemii i kosmetyków, papierosów i alkoholi, owoców i warzyw, a także mięsa i wędlin – mówi Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki. - System dostaw do sklepu franczyzowego uzupełniony jest o dostawy od wskazanych dostawców zewnętrznych oraz dostawców lokalnych.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


