Zanim powiedzą "tak"

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W II Forum Franczyzwym zorganizowanym przez właściciela sieci aptek Dbam o Zdrowie udział wzięło 700 osób, w tym obecnych i przyszłych franczyzobiorców.
 - Jest tu duże grono osób, które działają we franczyzie od kilku lat, ale są też tacy jak ja, którzy rozważają różne możliwości. Jednakże większość to obecni franczyzobiorcy. Można z nimi swobodnie porozmawiać, dowiedzieć się czegoś o współpracy z DOZ, wymienić spostrzeżenia, czyli poznać zarówno argumenty za, jak i przeciw – mówi Łukasz Pawlikowski, właściciel apteki z Nowego Targu.

Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń na temat franczyzy i możliwości jakie daje w branży farmaceutycznej. Głównym tematem rozmów pozostawała ustawa refundacyjna, która dwa lata tematu zrewolucjonizowała rynek.
- Reforma wprowadzona dwa lata temu zabroniła reklamy i nie można już było w taki swobodny sposób promować swojej apteki. Franczyza pozwoliła mi uruchomić inne narzędzie zaprezentowania swojej apteki na rynku, m.in. gazetki dla pacjentów. Są bardzo przydatne, poza tym nie muszę sama myśleć o ich przygotowaniu, bo koszt wydruku dla pojedynczej apteki byłby bardzo wysoki - wyjaśnia Barbara Woźniak-Nowakowska.

Mateusz Stworzewicz z Andrychowa prowadzi kilka aptek własnych i wciąż zastanawia się nad franczyzą DOZ.  
- Z mojego punktu widzenia program ten jest ciekawy, ale na tę chwilę nie jest to rozwiązanie uniwersalne. Mam kilka aptek, dzięki czemu jestem w stanie negocjować ceny, kupować pakiety produktów sam i odpowiednio je dzielić.

Oferta cenowa była jednym z argumentów za przystąpieniem do sieci DOZ dla właściciela apteki z Pszczyny, wyjaśnia Marcin Łokieć. - Jako kierownik apteki miałem wcześniej styczność z DOZ, ale właściciel nie jest związany z farmacją, a tu dostajemy gotowe narzędzia do pracy. Już na starcie dostajemy atrakcyjne rabaty, które pozwalają nam skupić się na prowadzeniu apteki i dbaniu o opiekę farmaceutyczną. Nie musimy tracić czasu na przeglądanie ofert hurtowni.

Ewa Wasiak-Zasada, wiceprezes DOZ porównała franczyzę do gry w orkiestrze, która dobrze brzmi tylko wtedy, jeśli wszyscy ze sobą współpracują. Zaznaczyła, że apteki się konsolidują, bo coraz trudniej działać w pojedynkę. - Na to pozwolić mogą sobie tylko prawdziwi wirtuozi – dodaje.

Według analiz firmy badawczej IMS Health w 2013 roku zamknęło się 1030 aptek, z czego zdecydowana większość to apteki niezrzeszone w żadną sieć ani grupę zakupową. W tym samym czasie na rynku pojawiło się ok. 600 nowych aptek, z czego blisko dwie trzecie to placówki otwierane przez apteki sieciowe. Na rynku działa 10 sieci oferujących współpracę na licencji. (mk)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €