Zapach małego miasta

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sklepów z luksusowymi kosmetykami i perfumami w dużych Polskich miastach nie brakuje. Między innymi za sprawą galerii handlowych, w których najczęściej miejsce dla siebie znajdują takie marki jak Douglas i Sephora. Jednak wymienione sieci drogerii nie dotarły jeszcze do mniejszych miejscowości. Wykorzystuje to Lola Points, sieć drogerii licząca sześć punktów sprzedaży. W ofercie sklepów znajdują się perfumy takich producentów jak Calvin Klein, Lacoste, Versace i Hugo Boss. Franczyzodawca działa na rynku od zeszłego roku i koncentruje się na otwarciach w miastach z liczbą mieszkańców nie przekraczającą 60 tys.
- W mniejszych miejscowościach sklepy z luksusowymi kosmetykami też są potrzebne. Nie wiem, dlaczego do tej pory nikt nie wpadł na pomysł, żeby tę lukę zagospodarować. Od połowy czerwca w Mrągowie funkcjonuje franczyzowy sklep Lola Points, od którego najbliższy Douglas czy Sephora są oddalone o 60 km – mówi Izabela Wolska, project manager w Lola Points.

Brak międzynarodowych drogerii w małych miastach nie jest przejawem ignorancji ze strony pozostałych rynkowych graczy. Jak pokazują badania firmy Sedlak & Sedlak w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców zarabia się średnio o tysiąc zł mniej niż w miastach liczących ponad 500 tys. osób. Strategia Lola Points wynika jednak z innego modelu biznesowego – chodzi o wielkość lokalu oraz brak konieczności zatrudniania konsultantów. Franczyzobiorcy otwierają mini sklepy z kosmetykami i perfumami z wyższej półki na powierzchni do 15 m2. Lokal w Mrągowie ma natomiast tylko 9 m2. Więcej informacji o lokalach, w których prowadzone są perfumerie Lola Point można znaleźć w artykule Perfumeria w małym mieście.
- To w zupełności wystarczy, żeby ustawić tam asortyment liczący ok. 500 różnych produktów. W rzeczywistości jest jednak o wiele większy, ponieważ prowadzimy także sprzedaż internetową. Nasz partner może zamówić klientowi każdy z ok. 5 tys. produktów, który dostarczymy za darmo w ciągu 24 godzin – tłumaczy Izabela Wolska.

Właścicielem marki jest Primavera, jedna z większych hurtowni w Polsce, która dzięki umowom wynegocjowanym z partnerami, od których nabywa asortyment, może zaproponować konkurencyjne stawki. - Mamy możliwość  sprzedaży kosmetyków nawet 20-60 proc. taniej niż duże koncerny drogeryjne – zapewnia Izabela Wolska. Obecnie marka ma trzy sklepy własne: w Piasecznie, Łomiankach i na warszawskim Ursusie. Sklepy franczyzowe znajdują się w Mrągowie (22 tys. mieszkańców) i od kilku tygodni w Grójcu (16 tys.). Wkrótce Lola Point ruszy także w Polkowicach (23 tys.). W przyszłym roku franczyzodawca chce otworzyć kilkadziesiąt nowych obiektów.

Inwestycja w biznes wynosi 60-120 tys. zł, które trzeba przeznaczyć na zatowarowanie oraz  przygotowanie lokalu. Lola Points chce także nawiązać współpracę z przedsiębiorcami, którzy już prowadzą sklepy. Wystarczy zagospodarować w nim 2-4 m2 na kącik zapachów Lola Points.

Z danych KPMG wynika, że w 2012 roku wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce sięgnęła ok. 293 mln zł, co stanowi ok. 2,6 proc. całego rynku perfum i kosmetyków. W najbliższej przyszłości sprzedaż takich produktów może rosnąć o 4,4 proc. rocznie. (dp)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €