Cały zysk należy do mnie
Magdalena Berłowska pracowała 8 lat na różnych stanowiskach w sklepie DDD. Po tym czasie dołączyła do grona franczyzobiorców.
– Pracowałam w salonie meblowym, byłam kierownikiem i księgową – wspomina. – Kiedyś prowadziłam nawet działalność gospodarczą, ale nie była to firma z prawdziwego zdarzenia. Pomyślałam sobie: teraz albo nigdy. Albo podejmę ryzyko, albo na zawsze pozostanę pracownikiem najemnym. Wiedziałam też, że najlepszy moment na biznes można przegapić, a tego nie chciałam.
Własny sklep prowadzi dopiero od dwóch miesięcy. Ale jak twierdzi, wyniki sklepu już potwierdzają, że to była dobra decyzja. Obecnie zatrudnia dwie osoby, a placówką zarządza samodzielnie. Jak mówi, nadal jest kierownikiem, z tą różnicą, że teraz cały zysk należy do niej.
Rewolucja czy kontynuacja?
Magdalena Berłowska przejęła sklep własny DDD Dobre Dla Domu – placówkę z kilkuletnią historią, w dobrej lokalizacji oraz rozpoznawalną wśród mieszkańców Stargardu Szczecińskiego. Mówi, że poświęca sklepowi mniej czasu niż wówczas, gdy pracowała na etacie, ale zaznacza, że to głównie dzięki doświadczonym pracownikom i temu, że przejęła funkcjonujący salon – rozkręcony biznes, którego trzeba wyłącznie przypilnować.
– Jestem w trakcie wprowadzania pewnych zmian w działalności sklepu. Chcę m.in. poszerzyć współpracę z architektami, deweloperami oraz firmami budowlanymi – mówi franczyzobiorczyni.
To jeden ze sposobów przyciągnięcia klientów do sklepów DDD – rekomendacje architektów wnętrz. DDD od kilku lat intensywnie rozwija system współpracy z tą grupą zawodową – w sklepach powstały strefy architektów, na portalu firmy projektanci mają do dyspozycji profesjonalne narzędzia ułatwiające im pracę.
– Mamy też opracowane warunki motywujące tę grupę zawodową do korzystania z rozwiązań dostępnych w naszych sklepach. Wymaga to ciągłej obserwacji rynku i wprowadzania do oferty nowinek oraz produktów z wyższej półki, ale z pewnością warto – stwierdza Marek Frątczak, dyrektor działu ekspansji DDD Dobre Dla Domu.
Na pytanie o branżę wykończeniową, Magdalena Berłowska mówi, że rynek się ustabilizował, choć do najłatwiejszych nie należy. Zaznacza, że znacznie więcej czasu i pieniędzy trzeba dziś poświęcić na pozyskanie klienta.
– Blisko połowa moich klientów pozyskiwana jest aktywnie – to klienci z polecenia, znajomi naszych dotychczasowych klientów lub tacy, których przyprowadził zaprzyjaźniony architekt. W dobrze funkcjonującym biznesie klient wchodzący do sklepu rzadko jest przypadkowy, dlatego rolą franczyzobiorcy jest rozpoznanie lokalnego rynku i dotarcie do potencjalnych klientów w sposób precyzyjny, efektywny.
Jeśli nie teraz…
Marka DDD Dobre Dla Domu liczy sobie dziewięć lat. Pod logo firmy działa obecnie 50 sklepów, w tym 46 franczyzowych. Zgodnie z przyjętą na początku rozwoju strategią, sklepy DDD specjalizują się w ofercie podłóg, paneli, drzwi oraz akcesoriów do tych artykułów.
Dla największych sklepów otwieranych w dużych miastach kwota inwestycji w salon DDD Dobre Dla Domu przekracza 100 tys. zł netto. Format dla mniejszych miast to wydatek ok. 80 tys. zł netto. Według przeprowadzonej przez centralę symulacji dla sklepu o powierzchni ok. 300 m2, największą część inwestycji pochłania zakup towaru (ok. 56 tys. zł). Opłata wstępna to wydatek 1 tys. zł. Koszty inwestycyjne to kwota ok. 25 tys. zł w skład której wchodzą: ekspozycja drzwi, adaptacja (5 tys. zł), zakup wózka paletowego, sprzętu IT, telefonu, drukarek (komputerowej i fiskalnej). Kosztem partnera będzie również współfinansowanie kampanii marketingowej na otwarcie sklepu (1-5 tys. zł). To wydatek tym bardziej opłacalny, że centrala firmy dokłada równowartość kwoty zainwestowanej przez partnera. (emka)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


