Witryna jak magnes

Witryna na przyciągnięcie uwagi klienta ma 3 do 8 sekund. O technikach stosowanych przez właścicieli sklepów opowiada Anna Przybylska, dyrektor zarządzający w Paperhat Poland.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Co decyduje o zainteresowaniu klienta przypadkowo mijanym sklepem?
Ocena atrakcyjności sklepu dokonywana jest niemal automatycznie, na pierwszy rzut oka. Wystrój sklepu i jego oznakowanie bywają określane mianem „niemego sprzedawcy”. Odpowiednia aranżacja witryny sklepowej jak i całego sklepu decyduje o efektywności sprzedaży. Duży wpływ na przyciągnięciu klienta mają wszelkie oznakowania świetlne wewnętrzne i zewnętrzne, kasetony, tablice, szyldy i oświetlenie. Jeśli oferowane produkty są odpowiednio wyeksponowane, oznaczone i wycenione – efektywność wzrasta.
Czy wystarczy umieścić towar na wysokości wzroku?
Zakłada się, że najlepiej sprzedają się produkty umieszczone na wysokości wzroku klienta, czyli około półtora metra nad powierzchnią ziemi. Jednak od tego jest mnóstwo wyjątków. Po pierwsze: towary niezbędne do codziennego życia, takie jak chusteczki lub zmywacz do paznokci, nie muszą być umieszczone w tym miejscu – klient i tak musi je wziąć, bez względu na to, gdzie by się nie znajdowały. Umieszczenie ich na wysokości wzroku jest po prostu marnotrawstwem cennej przestrzeni. Po drugie: ważny jest odbiorca. Jeśli dany produkt kierujemy do dzieci, to powinien znajdować się odpowiednio niżej, tak aby młody klient bez przeszkód mógł go samodzielnie wziąć z półki. Wysoko nie postawimy także produktów ciężkich, o dużych gabarytach, ponieważ ściąganie ich z górnych półek utrudnia zakupy.
A jak zadbać o atrakcyjną witrynę?
Właściciele sklepów popełniają wiele błędów związanych z wyglądem witryny. Do największych należy brak czystości, słabe oświetlenie, a także brak zmian w witrynie i prezentacja nieaktualnej kolekcji. Pamiętajmy również, że zwykły szyld czy słabej jakości oklejka okna nigdy nie wywrze na przechodniu tak silnego wrażenia, jak ciekawie zaprojektowany pylon czy eleganckie kasetony. Coraz częściej w witrynie pojawia się tzw. digital signage, czyli wyświetlacze, które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości. Najczęściej wykorzystywane są w placówkach bankowych, biurach operatorów telefonicznych, sklepów z elektroniką czy biur podróży.
Taka powtarzająca się na ekranie forma reklamy może jednak szybko się znudzić…
Myli się ten, kto sądzi, że ekrany wystawione w witrynie sklepu w nieskończoność odtwarzają ten sam materiał. Nośniki są coraz bardziej interaktywne, na przykład cyfrowe menu prezentowane w fast foodzie, które – dzięki połączeniu wielu paneli – pozwala w dowolny sposób rozmieścić prezentowane treści. Można także zaangażować klienta w prezentowane treści. Wystarczy nośnik z czujnikiem ruchu i aplikacja, która będzie reagować na ruchy klienta. W ten sposób klient samymi gestami, nawet bez podchodzenia do ekranu, może odtwarzać film, przeglądać aktualne promocje, czy choćby dowiedzieć się, gdzie jest poszukiwany przez niego towar.
To chyba dopiero kwestia przyszłości?
Niekoniecznie. Jeden z pośredników nieruchomości wprowadził takie rozwiązanie. Przechodnie mogli 24 godziny na dobę przeglądać aktualne ogłoszenia, bez konieczności wchodzenia do oddziału firmy, ponieważ ekran z czujnikiem ruchu został umieszczony w witrynie sklepu, a na chodniku zaznaczono gdzie należy stanąć, aby obsługa ekranu była możliwa. Z kolei w 2013 roku eBay uruchomił w dwóch miastach w USA tak zwane cyfrowe witryny sklepowe. Klienci mogli podchodzić do takiej witryny, zapoznać się z ofertą, wybrać i zamówić towar, który dodatkowo był dostarczany tego samego dnia. Jest to ciekawy trend, który będzie się na pewno rozwijać.
rozmawiał (dw)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...