Drogerie chcą zwiększyć obroty

Śladem sklepów spożywczych i restauracji, także drogerie wchodzą w sprzedaż internetową. Kto na tym zarobi?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Według raportu firmy IAB Polska dotyczącego rynku internetowego w Polsce w 2013 roku, 38 proc. internautów realizowało zakupy kosmetyków i chemii gospodarczej online. Nie umknęło to uwadze sieci drogerii, takich jak Jawa, Dayli czy Jasmin. Wymienione firmy zdecydowały się na wprowadzenie swojej oferty na platformę internetową Supersam.pl. Niektórzy mogliby obawiać się, że ten krok obniży obroty sklepów stacjonarnych.
- Wprost przeciwnie, sklepy stacjonarne zwiększą swoje obroty, ponieważ to właśnie z nich sprzedawane będą produkty zamówione w internecie. Klient odbiera je osobiście lub otrzymuje przesyłkę z zamówieniem – wyjaśnia Paweł Drewnowski, doradca ds. detalu sieci Jawa.
Drogerie obecne na tej samej platformie internetowej będą stanowiły dla siebie pewnego rodzaju konkurencję, między innymi dlatego, że użytkownik jednym kliknięciem będzie mógł porównać ceny w kilku różnych sklepach.
- Z założenia platforma ma skupiać wiele sklepów. Mamy nadzieję, że projekt stanie sią masowym, popularnym portalem FMCG. Dodatkowo oferta Jawy będzie dostępna dla klientów także w ramach specjalnych akcji promocyjnych – dodaje Paweł Drewnowski.
Potencjał sieci drogerii prowadzących sprzedaż w internecie w rzeczywistości wygląda następująco: Jasmin posiada ponad 200 sklepów, Jawa ponad 400, a Dayli ponad 170.
- Rozwój i upowszechnienie nowoczesnych technologii wpłynął na to, że zdecydowaliśmy się na rozszerzenie dystrybucji w kanale online. Chcemy, aby nasza oferta dotarła do wszystkich, którzy szukają w internecie dobrych, regionalnych produktów kosmetycznych. Liczymy, że usługa click & collect będzie odpowiedzią na oczekiwania naszych klientów, którzy będą chętnie realizować zamówienia przez internet – mówi Teresa Stachnio, wiceprezes Drogerii Jasmin.
Zakupy w internecie mogą okazać się większe, ponieważ po zakupie wybranych kosmetyków użytkownikom pojawiają się dodatkowe, sugerowane produkty. Prowadzenie e-drogerii może jednak także wiązać się z kosztami obsługi zamówień oraz z abonamentem płaconym za obecność na platformie zakupowej.
- Sprzedaż z wysyłką można rozpocząć właściwie od samego początku zaistnienia na platformie internetowej. Wymaga to odpowiedniego zaplanowania obsługi spływających zamówień. Wysokość kosztów dostawy jest ustalana indywidualnie przez sklep i jest widoczna dla klienta dokonującego zakupy po przejściu do koszyka z zamówieniem – wyjaśnia działanie systemu Agnieszka Piotrowicz, PR menedżer Supersam.pl.
To franczyzodawcy zadecydują, kto pokryje koszty obecności na platformie zakupowej – centrala czy franczyzobiorca. Początkowo sieci drogerii decydują się na przetestowanie sprzedaży internetowej w ramach Supersam.pl. Pozytywny wynik testu to po prostu konkretne zyski poszczególnych sklepów. Jeśli te będą wysokie, zarobi zarówno franczyzodawca, jak i partner. (dw)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...