Drogerie chcą zwiększyć obroty
Śladem sklepów spożywczych i restauracji, także drogerie wchodzą w sprzedaż internetową. Kto na tym zarobi?
Według raportu firmy IAB Polska dotyczącego rynku internetowego w Polsce w 2013 roku, 38 proc. internautów realizowało zakupy kosmetyków i chemii gospodarczej online. Nie umknęło to uwadze sieci drogerii, takich jak Jawa, Dayli czy Jasmin. Wymienione firmy zdecydowały się na wprowadzenie swojej oferty na platformę internetową Supersam.pl. Niektórzy mogliby obawiać się, że ten krok obniży obroty sklepów stacjonarnych.
- Wprost przeciwnie, sklepy stacjonarne zwiększą swoje obroty, ponieważ to właśnie z nich sprzedawane będą produkty zamówione w internecie. Klient odbiera je osobiście lub otrzymuje przesyłkę z zamówieniem – wyjaśnia Paweł Drewnowski, doradca ds. detalu sieci Jawa.
Drogerie obecne na tej samej platformie internetowej będą stanowiły dla siebie pewnego rodzaju konkurencję, między innymi dlatego, że użytkownik jednym kliknięciem będzie mógł porównać ceny w kilku różnych sklepach.
- Z założenia platforma ma skupiać wiele sklepów. Mamy nadzieję, że projekt stanie sią masowym, popularnym portalem FMCG. Dodatkowo oferta Jawy będzie dostępna dla klientów także w ramach specjalnych akcji promocyjnych – dodaje Paweł Drewnowski.
Potencjał sieci drogerii prowadzących sprzedaż w internecie w rzeczywistości wygląda następująco: Jasmin posiada ponad 200 sklepów, Jawa ponad 400, a Dayli ponad 170.
- Rozwój i upowszechnienie nowoczesnych technologii wpłynął na to, że zdecydowaliśmy się na rozszerzenie dystrybucji w kanale online. Chcemy, aby nasza oferta dotarła do wszystkich, którzy szukają w internecie dobrych, regionalnych produktów kosmetycznych. Liczymy, że usługa click & collect będzie odpowiedzią na oczekiwania naszych klientów, którzy będą chętnie realizować zamówienia przez internet – mówi Teresa Stachnio, wiceprezes Drogerii Jasmin.
Zakupy w internecie mogą okazać się większe, ponieważ po zakupie wybranych kosmetyków użytkownikom pojawiają się dodatkowe, sugerowane produkty. Prowadzenie e-drogerii może jednak także wiązać się z kosztami obsługi zamówień oraz z abonamentem płaconym za obecność na platformie zakupowej.
- Sprzedaż z wysyłką można rozpocząć właściwie od samego początku zaistnienia na platformie internetowej. Wymaga to odpowiedniego zaplanowania obsługi spływających zamówień. Wysokość kosztów dostawy jest ustalana indywidualnie przez sklep i jest widoczna dla klienta dokonującego zakupy po przejściu do koszyka z zamówieniem – wyjaśnia działanie systemu Agnieszka Piotrowicz, PR menedżer Supersam.pl.
To franczyzodawcy zadecydują, kto pokryje koszty obecności na platformie zakupowej – centrala czy franczyzobiorca. Początkowo sieci drogerii decydują się na przetestowanie sprzedaży internetowej w ramach Supersam.pl. Pozytywny wynik testu to po prostu konkretne zyski poszczególnych sklepów. Jeśli te będą wysokie, zarobi zarówno franczyzodawca, jak i partner. (dw)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


