Pizzerie jeszcze się nie przejadły

O tym, gdzie warto jeszcze otworzyć pizzerię opowiada Tomasz Wiśniewski, menedżer w firmie Wojtex, właściciela Biesiadowa.
Większość sieci pizzerii chwali się kolejnymi otwarciami lokali. Czy rynek nie jest jeszcze nasycony?
W Polsce działa coraz więcej pizzerii sieciowych i niezrzeszonych, ale na rynku nadal jest miejsce dla tego typu lokali. Warunkiem jest jednak znalezienie miejsca, które ma dostęp do parkingu i umożliwia ustawienie letniego ogródka. Jeśli nie dysponujemy lokalem znajdującym się przy ruchliwej ulicy, nie odrzucajmy go od razu, bo może się okazać, że ma potencjał związany z realizacją zamówień do klienta. W przypadku niektórych restauracji 60-70 proc. przychodu pochodzi właśnie z dostaw. Część pizzerii posiada osobne piece do obsługi wyłącznie tego rodzaju zamówień. Istnieje możliwość otwarcia lokalu zajmującego się jedynie dostawami, ale tylko w dużym mieście. Nie pośredniczymy w znajdowaniu lokali dla franczyzobiorców. Partnerzy sami weryfikują opłacalność lokalizacji pod względem kosztów utrzymania (opłaty z tytułu najmu, media), wielkości lokalu oraz gęstości zaludnienia najbliżej okolicy lokalu.
W mijającym roku portfolio Biesiadowa powiększyło się o dwa nowe koncepty - Western Chicken i Rybkodajnię. Jakie są plany franczyzodawcy na 2015 rok?
Obecnie na terenie kraju działa ponad 120 punktów franczyzowych naszych czterech marek. Ostatnio udało nam się otworzyć lokale w Krakowie, Płocku i Skawinie. W 2015 roku planujemy powiększyć sieci Biesiadowo i Crazy Piramid Pizza o ok. 40 nowych pizzerii. Restauracje otwieramy zarówno w mniejszych miastach, takich jak chociażby Kobyłka licząca 20 tys. mieszkańców czy Nowa Dęba – 11 tys. mieszkańców, jak również w dużych aglomeracjach: Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Z kolei pod szyldem Western Chicken chcielibyśmy, aby za rok funlcjonowało ponad 30 lokali. Umożliwiamy także otwarcie restauracji za granicą, gdzie działa już jeden punkt. Znajduje się on w angielskim Ashford.
Jaki powinien być właściciel dobrze prosperującej restauracji?
Doświadczenie w gastronomi naszego przyszłego partnera nie jest tak istotne, jak jego zaangażowanie. Idealny franczyzobiorca powinien byś osobą kontaktową i odporną na stres. Ważne, żeby osobiście sprawdzał, jakie wyniki osiąga jego restauracja.
rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej