Esotiq tańczy z gwiazdami

W 2015 roku franczyzodawca chce otworzyć 40 salonów z bielizną. W rozwoju ma pomóc współpraca z Ewą Minge i Joanną Krupą.
Adam Skrzypek, prezes odzieżowej spółki Esotiq & Henderson, ma ambitny plan. Interesuje go nie tylko podbój polskiego rynku, ale także zaistnienie międzynarodowej arenie. Nad Wisłą jego sieć liczy 210 sklepów, a do końca 2015 roku ma powiększyć się o kolejne 40. Od niedawna Esotiq jest obecny w Niemczech, gdzie ma salony w prestiżowych galeriach handlowych w Stuttgarcie. Ale jeszcze mocniejszy jest na Półwyspie Apenińskim. We Włoszech działa 70 punktów multibrandowych należących do spółki Eva Minge Design, w której Esotiq & Henderson ma większościowe udziały. Oprócz Minge swoim wizerunkiem spółkę wspiera Joanna Krupa, odpowiedzialna za tworzenie nowych produktów. W przyszłym roku przedsiębiorcy chcą podwoić stan posiadania we Włoszech, a pieniędzy na rozwój poszukają na giełdzie. Od 2011 Esotiq jest notowany na alternatywnym rynku New Connect, ale właśnie przenosi się główny parkiet i planuje emisję akcji. - Rozwijamy się dynamicznie i pracujemy nad stworzeniem nowych marek. Czas zadbać o płynność naszych akcji – mówi Pulsowi Biznesu Adam Skrzypek.
Swój sukces spółka Esotiq & Henderson w dużej mierze zawdzięcza franczyzobiorcom. To właśnie oni prowadzą większość z ponad 200 sklepów na polskim rynku. Współpraca opiera się na modelu depozytowym. Towar sprzedawany przez franczyzobiorców do chwili zakupu przez klienta pozostaje własnością dawcy licencji. Partnerzy czerpią zyski z prowizji od wartości sprzedaży. Wcześniej muszą jednak zadbać o odpowiedni lokal na prowadzenie biznesu, a także, w razie potrzeby, zadbać o jego remont. Sklepy Esotiq & Henderson powstają na powierzchni 50-70 m2, a jego wykończenie wiąże się z kosztem inwestycji na poziomie 700-800 zł za m2. Franczyzodawca przekazuje partnerom nieodpłatnie sprzęt komputerowy, pełne wyposażenie witryn, plakaty i inne materiały reklamowe. Mogą oni również liczyć na bieżące wsparcie w codziennej pracy.
- Kiedy coś się dobrze sprzedaje, informacja o tym, dzięki systemowi komputerowemu, trafia do centrali i towar jest uzupełniany. To, co zostaje z kolekcji, wraca do właściciela – tłumaczy Mirosława Sroka, franczyzobiorca sieci.
- Każdemu salonowi dedykowany jest regionalny kierownik sprzedaży, który koordynuje poprawne działanie salonu – dodaje Aleksandrą Sobotka, kierownik ds. franchisingu w spółce.
Powodzenie planów rozwoju Esotiq & Henderson w dużej mierze zależy od tego, na ile powiedzie się emisja nowego pakietu akcji. Zagrożeniem dla tego projektu może okazać się gorszy nastrój inwestorów wywołany konfliktem między Rosją a Ukrainą. Sankcje nałożone na Rosję spowodowały odpływ kapitału z tamtego rynku, co przełożyło się na spadki cen akcji nie tylko w Moskwie, ale i na „sąsiednich” giełdach, w tym i warszawskiej.
Na korzyść firmy działa natomiast fakt, że branża wkroczyła w nowy etap rozwoju. Klientki przywiązują coraz wiekszą wagę do bielizny, jaką wybierają. Z badań niemieckiego Triumpha, który jest liderem rynku, tuż przed włoską Calzedonią, wynika, że dla 70 proc. Polek biustonosz stanowi podstawę całego stroju. Osiem na dziewięć badanych pań przyznało natomiast, że źle dobrana bielizna potrafi zepsuć ich samopoczucie na cały dzień. Polki wydają na biustonosze rocznie ok. 450 zł. Wciąż jednak aż 64 proc. z nich nosi źle dopasowane rozmiary. (gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej