Nowy konkurent Żabki i Małpki
Franczyzodawcy pokochali małe osiedlowe sklepy. Do rywalizacji z Żabką i Małpką chce dołączyć właściciel Almy.
Alma, znana klientom do tej pory jako operator sieci delikatesów z wyższej półki cenowej, tworzy swój koncept osiedlowych sklepów convenience. Ideą tego formatu jest sąsiedzka lokalizacja, stosunkowo duża liczba produktów asortymentowych oraz liczne programy promocyjne i lojalnościowe, za pomocą których małe placówki mają z założenia konkurować nawet z dyskontami.
- W 2015 roku chcemy uruchomić franczyzową sieć convenience z trochę wyższej półki, nawiązującą w nazwie do Almy. Sklepy o powierzchni 200-450 m2 powstawałyby w centrach miast i na dużych osiedlach miejskich. Wkrótce zatwierdzimy umowę franczyzową, zgłaszają się do nas chętni - powiedział PAP Jerzy Mazgaj, prezes i główny akcjonariusz spółki. Zapowiada, że franczyzobiorcy mają stanowić siłę napędową konceptu. - Chcemy, by w przyszłości franczyza stanowiła znaczącą część naszego biznesu. Aby miało to sens biznesowy, sklepów powinno być powyżej 100 - dodał prezes Almy.
Nowa marka wejdzie na rynek, na którym absolutnym liderem jest spółka Żabka, do której należą sieci Żabka i Freshmarket. Pod oboma szyldami działa blisko 3,9 tys. sklepów, a co miesiąc przybywa kilkadziesiąt nowych. Dzięki wprowadzonej w tym roku promocji „Wielosztuki”, w ramach której klienci mogą nabywać kilka produktów w niższych cenach, Żabka zanotowała wzrost obrotów o 20 proc. W przyszłym roku spółka chce skoncentrować się głównie na rozwoju marki Freshmarket.
Coraz śmielej poczyna sobie też inny koncept z segmentu convenience – Małpka Express. Jej twórcą jest Mariusz Świtalski, przedsiębiorca, który w przeszłości tworzył takie marki jak Biedronka, czy wspomniana już Żabka. Małpek na razie jest bez porównania mniej, niż sklepów głównego konkurenta. Ich liczba na koniec roku sięgnie 400. Ale liczne promocje, współpraca strategiczna z Merlin.pl i wprowadzenie usługi cashback (czyli możliwości wypłacenia pieniędzy z konta) mogą sprawić, że marka zacznie zyskiwać coraz większe wpływy na rynku. Wiele wskazuje na to, że nadchodzący 2015 rok na rynku handlowym może należeć właśnie do małych sklepów convenience, wspieranych przez doświadczonych franczyzodawców. (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


