Pomysł w budowie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pomysł i metodologia prowadzenia zajęć Bricks4Kidz, podczas których dzieci w wieku od 2 do 14 lat, m.in. poznają podstawy robotyki i układają klocki Lego, pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Autorskie programy oparte są o budowę prostych i zaawansowanych modeli z klocków stworzonych przez doświadczonych inżynierów i architektów. W Polsce wyłączność na działanie pod amerykańską marką ma Centrum Kreatywności, które od końca 2014 roku jest również odpowiedzialne za rozwój konceptu nad Wisłą. 2015 rok – jak twierdzi właściciel licencji master na Polskę – będzie rokiem otwarć placówek franczyzowych. Docelowo Centrum Kreatywności Bricks4Kidz ma pojawić się w każdym większym mieście.

- Na dzień dzisiejszy jedyne w tej części Europy centrum Bricks4Kidz działa w Poznaniu. W tym roku chcielibyśmy uruchomić kolejną własną placówkę i 3-4 w ramach współpracy franczyzowej – mówi Filip Morawski, prezes zarządu Bricks4Kidz Polska. – Potencjał i potrzeby rynkowe są znacznie większe. Rodzice posiadający dzieci w wieku przedszkolnym czy też szkolnym to w dużej części osoby, które doskonale pamiętają czasy niedostatków materialnych, a co za tym idzie braku możliwości indywidualnego rozwoju w końcu lat 80. Niezależnie od statusu materialnego inwestycja w rozwój i rozrywkę dzieci stanowi dla nich jeden z priorytetów i jest miernikiem statusu społecznego. Chcą po prostu dać swoim dzieciom to, czego oni sami nigdy nie zaznali.

Partnerzy Bricks4Kidz kupują licencję na daną miejscowość. Przewidywana kwota inwestycji w placówkę waha się od 80 do 120 tys. zł. Współpracując z franczyzodawcą można zarabiać na kilka sposobów: prowadzić regularne zajęcia w ramach Centrum, organizować letnie i zimowe półkolonie oraz zajęcia pozalekcyjne płatne za godzinę. Bricks4Kidz organizuje też urodziny oraz wychodzi z zajęciami na zewnątrz - do szkół, przedszkoli i firm, a w ramach zajęć pokazowych uczestniczy w eventach organizowanych przez centra handlowe.

Franczyzodawca zapewnia 40 godzin szkolenia, gotowe scenariusze zajęć i know-how związane z prowadzeniem centrum.

Na początku roku szkolnego 2013/2014 rodzice dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej, gimnazjum,szkoły średniej lub zawodowej, wydali na zaspokojenie ich potrzeb związanych z rozpoczęciem nowego roku szkolnego (podręczniki, przybory szkolne, mundurki, obowiązkowe opłaty – np. za ubezpieczenie, czesne, internat, stancję) średnio 826 zł na jedno dziecko, co stanowi 114 proc. kwoty z roku ubiegłego. Wyniki badania CBOS mówią też, że blisko połowa (46 proc.) rodzin zamierza posyłać dzieci na dodatkowe płatne zajęcia pozalekcyjne. Od kilkunastu lat najpopularniejsze są lekcje języków obcych (wybór 28 proc. rodziców) oraz zajęcia sportowe (27 proc.). Coraz częściej rodzice posyłają swoje pociechy na zajęcia z matematyki, fizyki i informatyki.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €