Powstanie 200 sklepów Alma Smart

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

O tym, że na rynku małych sklepów osiedlowych pojawia się nowy gracz, pisaliśmy jeszcze pod koniec grudnia 2014. Dziś znamy już większość informacji dotyczących tego, jak rozpocząć własny biznes spod znaku Alma Smart.  Na początek wiadomość dla wszystkich, którzy dopiero myślą o otwarciu własnego sklepu: Alma jest otwarta na wszystkich kandydatów, również tych bez doświadczenia w branży. W grę wchodzą otwarcia zarówno przez samodzielnych przedsiębiorców, jak i przez małżeństwa, a nawet całe rodziny.
– Zależy nam na odpowiedzialnym zaangażowaniu w biznes. Opcja biznesów rodzinnych jest jak najbardziej spójna z planowaną strategią rozwoju – mówi Aleksandra Budzińska, PR menedżer spółki Alma Market.

Alma Smart ma być konceptem franczyzowym. To zupełnie inny model współpracy, niż preferuje Żabka, budująca sieć agentów. W ramach agencji przedsiębiorca nie jest właścicielem towaru na półkach, jego zarobek pochodzi z prowizji zależnej od wielkości sprzedaży. W Almie to franczyzobiorca będzie ponosił koszt zatowarowania i inwestycji w remont i wyposażenie sklepu. Jaki? To franczyzodawca ujawni tylko zainteresowanym.
– Kwoty inwestycji ustalane są indywidualnie. Przewidziana jest opłata wstępna, jak również  bieżąca opłata miesięczna, której poziom będzie zależny od wysokości sprzedaży oraz progów obrotowych wypracowanych przez sklep. Ma to działać jako swoisty system motywacyjny – tłumaczy Budzińska.

Franczyzodawca podzieli się swoim know-how i wsparciem marketingowym. Udostępni też partnerom 60 tys. pozycji asortymentowych, z których 3 tys. będą stanowić produkty dostępne do tej pory wyłącznie w Delikatesach Alma. Sklepy mają być otwierane na powierzchni ok. 200-400 m2 w  centrach dużych miast i osiedlach mieszkaniowych.  Na półkach stać będzie ok. 8 tys. towarów. Mają one pochodzić od dostawców wskazanych przez centralę oraz kilku lokalnych hurotwników, zasugerowanych przez franczyzobiorcę.


W tej chwili Alma prowadzi już rozmowy z pierwszymi kandydatami na franczyzobiorców. Potencjał rynku dla swojego konceptu szacuje na 200 sklepów, a w tym roku chce zacząć od maksymalnie 20 otwarć. Zgodnie z zasadą: jakość, nie ilość.
– W przypadku sklepów funkcjonujących, gdzie zostanie przeprowadzony kosmetyczny remodeling, zwrot z inwestycji może być nawet kilkumiesięczny. Oferujemy również możliwość skorzystania ze wsparcia finansowego, nawet dla przedsiębiorców bez historii działalności – mówi Budzińska.

Czy Alma na trwałe zagości w polskim krajobrazie handlowym? Wchodzi wprawdzie na konkurencyjny rynek, ale ma ważny atut – znaną markę. Teraz trzeba będzie jeszcze zbudować sieć...

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €