Zaczynają franczyzę od nowa
Wyłączny dystrybutor marki Affinage zrobił porządki w sieci oraz rozszerzył ofertę dostępnych marek kosmetyków fryzjerskich.
Ekskluzywne Kosmetyki Fryzjerskie 24 to nowa marka na rynku profesjonalnych kosmetyków fryzjerskich. Sama firma nie jest jednak wcale nowa, bo działa od 2004 roku i rozwijała już sieć franczyzową pod marką Affinage. Ubiegłoroczne zmiany sprawiły jednak, że EKF24 przygodę z franczyzą rozpoczyna od nowa.
– Affinage jest jedną z marek, jakie mamy w wyłącznej dystrybucji. Wraz z rozwojem firmy portfolio kosmetyków znacznie się rozrosło, stąd decyzja o zmianie nazwy firmy – mówi Dominika Bączkiewicz, prezes zarządu EKF24. – W 2014 roku przeprowadziliśmy czystki w sieci usuwając z niej franczyzobiorców, którzy nie utrzymywali naszych standardów i postępowali wbrew zapisom podręcznika operacyjnego. Z jednej strony ogromnie żałujemy tej straty, z drugiej strony była to dla nas poważna lekcja biznesu. Teraz o wiele ostrożniej budujemy sieć franczyzową dobierając partnerów, którzy chcą nie tylko zainwestować określoną kwotę, ale będą też lojalni i zaangażowani – dodaje.
Pod logo Ekskluzywne Kosmetyki Fryzjerskie 24 działa na razie jeden sklep w Szczecinie, jednak właściciele mają ambitne plany dotyczące rozwoju firmy. Jeszcze w tym roku zamierzają otworzyć sklepy w Poznaniu, Trójmieście i we Wrocławiu.
Na inwestycję w sklep sprzedający ekskluzywne kosmetyki fryzjerskie trzeba przeznaczyć co najmniej 50 tys. zł, chociaż optymalna kwota inwestycji to 100 tys. zł. Opłata wstępna, którą pobiera franczyzodawca wynosi 5 tys. zł. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany wnosić opłatę miesięczną w wysokości 2 tys. zł. Jednak będzie ona naliczana dopiero po upływie 2 lat od otwarcia sklepu marki.
Najlepszą lokalizacją dla sklepu z kosmetykami fryzjerskimi EKF24 jest ulica handlowa. Ważne, aby w pobliżu lokalu znajdował się duży parking dostępny dla klientów. Sklep powinien mieścić się na parterze budynku i mieć duże witryny. Wyposażenie lokalu leży w gestii franczyzobiorcy, który może skorzystać z gotowych rozwiązań proponowanych przez centralę lub urządzić go samodzielnie, jednak zgodnie w wytycznymi EKF24. Franczyzodawca zapewnia swoim partnerom pomoc księgową i handlową oraz regularne szkolenia pomagające w prowadzeniu działalności. (mak)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


