Organiczna praca się opłaca
Zainteresowanie kosmetykami naturalnymi rośnie, a wraz z nim koncept Organique. Ma już własne SPA.
Organique ma za sobą dobry rok. W 2014 sieć sklepów z kosmetykami naturalnymi powiększyła się o 9 sklepów franczyzowych. Punkty pod szyldem Organique pojawiły się w Krakowie, Katowicach, Koszalinie, Poznaniu, Siedlcach, Puławach i Olsztynie. Polska marka zawitała też do holenderskiej Hagi, a nawet na Bliski Wschód – do Kuwejtu. Nie jest to zresztą jej zagraniczny debiut – już wcześniej jej produkty dostępne były m.in. w Grecji, Rumunii, Rosji, Szwecji, a także w Stanach Zjednoczonych.
- W sierpniu naszą ofertę zasilił też obiekt SPA, stworzony według projektu Organique i z menu zabiegowym opartym o nasze kosmetyki - mówi Magdalena Wieczorek, menedżer sieci franczyzowej.
Obecnie w sieci Organique działa 55 sklepów (z czego pięć to punkty własne, a osiem działa za granicą). Jeszcze na początku XXI wieku firma była niewielką manufakturą, w której ręcznie wyrabiano mydła glicerynowe. Pomysł, by wtedy postawić na kosmetyki w wydaniu „eko” okazał się strzałem w dziesiątkę – oferta zaczęła rosnąć, powiększyła się sieć sprzedaży, ruszył też eksport. W 2010 roku w centrach handlowych największych miast działały już 23 sklepy.
W ubiegłym roku franczyzobiorcy otrzymali nowe narzędzie sprzedażowe w postaci programu lojalnościowego. Mogą zachęcać klientów do wstępowania do Klubu Organique, w ramach którego m.in. uczestniczą w eventach promocyjnych, połączonych z zabiegami SPA i testowaniem nowych produktów.
- Członkostwo w klubie daje także możliwość zbierania punktów za zakupy w sklepach Organique, które wymieniać można na rabaty – wyjaśnia Magdalena Wieczorek.
Minimalna kwota inwestycji we punkt z kosmetykami Organique wynosi 50 tys. zł. Na wstępie trzeba też wnieść opłatę w wysokości 5 tys. zł – jeśli otwieramy punkt w oddzielnym lokalu lub 6 tys. zł w przypadku wyspy. Więcej informacji o lokalizacji można znaleźć w artykule Kosmetyki mają wymagania. Franczyzodawca nie pobiera opłaty bieżącej, ale 2 proc. miesięcznego obrotu partnera wpływa na konto funduszu marketingowego. W zamian może liczyć na wsparcie przy wyborze lokalu, a także pomoc w wyposażeniu i przygotowaniu do otwarcia. Franczyzodawca organizuje też szkolenia produktowe i sprzedażowe dla franczyzobiorcy i jego pracowników, a także zapewnia działania marketing.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


