Piotr i Paweł w Warszawie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Puls Biznesu poinformował, że sieć supermarketów Piotr i Paweł otworzyła swój market w Jankach pod Warszawą, w sąsiedztwie supermarketów Geant i Ikea. Powierzchnia sklepu wynosi 2,4 mkw. Po otwarciu warszawskiej placówki, sieć tworzy obecnie 15 supermarketów – 5 własnych w Poznaniu i 10 działających na zasadzie franchisingu głównie w mniejszych miastach Wielkopolski oraz w Gorzowie, Zielonej Górze i Warszawie.

Przedstawiciele sieci zapowiadają uruchomienie do końca roku 15 nowych sklepów, oprócz Wielkopolski działać one maja na terenie województw zachodniopomorskiego i kujawsko-pomorskiego. Plany te będą się wiązały z wydaniem ponad 20 mln zł. Budowa nowego sklepu kosztuje około 2 mln zł, natomiast adaptacja już istniejącego obiektu to koszty rzędu kilkuset tysięcy złotych.

Firma handlowa Piotr i Paweł jest spółką rodzinną. Założona została w 1990 roku. Na koniec roku 2001 spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 280 mln zł.

Więcej: Puls Biznesu, 25 czerwca 2002
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €