Touroperatorom nie zawsze po drodze z franczyzą

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sezon 2013 i 2014 okazały się niezwykle pomyślne dla biur podróży. A wszystko to po czterech latach strat. Danych za 2014 rok jeszcze nie znamy, ale eksperci szacują, że zyski będą jeszcze wyższe niż 80 mln zł, które branża zarobiła rok wcześniej. Te dane skłaniają inwestorów do rozważenia otwarcia własnego biura podróży. Tym bardziej, że na biznes trzeba przeznaczyć niewiele ponad 20 tys. zł. Tak jest m.in. w przypadku biura pod szyldem Wakacje.pl. Wspomniana kwota obejmuje wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną (kasetony, podświetlany semafor, oklejenie witryn, system do prezentacji ofert w witrynach, fototapeta), umeblowanie oraz pakiet startowy (projekt aranżacji wnętrza, materiały reklamowe, gadżety, odzież firmowa).
- W 2014 roku otworzyliśmy salony sprzedaży m.in. w Warszawie, Poznaniu, Elblągu, Włocławku, Nowym Sączu, Sochaczewie i Wołominie. Natomiast na początku tego roku ruszyły trzy salony: w Gdyni, Krakowie i Chojnicach, a wkrótce nastąpi otwarcie biura we Wrocławiu – wylicza Wioletta Zarzycka, dyrektor sieci sprzedaży Wakacje.pl.

Najatrakcyjniejszymi lokalizacjami pod biuro podróży są miejsca zapewniające duży przepływ klientów. Najlepiej sprawdzają się galerie i pasaże handlowe.
- Miejsce oceniamy pod kątem  potencjału - szacuje się, jaki obrót można osiągnąć w danej lokalizacji. Ten z kolei weryfikuje uwzględniając koszty inwestycji oraz koszty stałymi, które trzeba będzie ponosić co miesiąc. To, czy w danym centrum handlowym opłaca się prowadzić biuro podróży, zależy od kilku czynników, m.in. od obecności w centrum innych biur podróży, w tym salonów firmowych touroperatorów – wyjaśnia Wioletta Zarzycka.

Salony firmowe w okolicy to zła wiadomość dla przedsiębiorców. Ich obecność może sprawić, że kolejne biuro podróży nie uzyska akceptacji na sprzedaż oferty touroperatora w danej lokalizacji. Nie oznacza to całkowitego skreślenia lokalizacji, ale będzie miało negatywny wpływ na osiągane obroty.
- Odległość narzucają często touroperatorzy, którzy budując swoją sieć sprzedaży stosują ochronę terytorialną dla salonów firmowych i agentów prestiżowych. Kolejnym istotnym czynnikiem jest liczba klientów odwiedzających dane centrum handlowe. I oczywiście koszty prowadzenia biura, w tym głównie wynajęcia lokalu oraz koszty pracy, które w centrum handlowym są wyższe, gdyż jest ono czynne kilkanaście godzin dziennie oraz w weekendy – dodaje przedstawicielka Wakacje.pl.

Wybór lokalizacji pod biuro podróży to wspólna praca potencjalnego franczyzobiorcy oraz doświadczonego franczyzodawcy. Nie znając zasad panujących w branży, polityki budowania sieci sprzedaży przez touroperatorów, trudno jest osobie nie posiadającej doświadczenia w turystyce zdecydować o wyborze miejsca pod biuro podróży. Liderem wśród touroperatorów jest Itaka. Na drugim miejscu pod względem obrotów znajduje się Rainbow Tours (żródło: Wiadomości Turystyczne). (dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €