Małe miasta dla OpenOptyka

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

OpenOptyk działa na rynku od 2003 roku. Firma osiem lat później opracowała ofertę franczyzową dla istniejących salonów optycznych oraz przedsiębiorców, którzy chcieliby prowadzić taki biznes. Co trzeci Polak ma problemy ze wzrokiem, więc klientów nie zabraknie.
- Rynek optyczny jest bardzo rozdrobniony. Istniej kilka sieci optycznych, ale są to raczej dopiero tworzące się grupy. Największa z nich, Vision Express, działa w dużych miastach w galeriach handlowych. My jesteśmy nastawieni na współpracę w mniejszych miejscowościach, gdzie łatwiej wyróżnić się na tle konkurencji. Koszt wynajęcia lokalu i zatrudnienia są tutaj niższe, a tym samym ryzyko mniejsze. W dużych miastach klienci  raczej dokonują zakupów w galeriach handlowych, gdzie  trzeba ponieść wysokie koszty inwestycyjne - mówi Lidia Żarnowska-Prętka, dyrektor ds. franczyzy OpenOptyk.

Różnicę między prowadzeniem sklepu z okularami w dużym i małym mieście widać "gołym okiem". Vision Express szacuje inwestycję na ponad pół miliona złotych, podczas gdy OpenOptyk zapewnia, że nie powinniśmy wydać więcej niż 50 tys. zł. Wszystko jednak zależy od lokalizacji i powierzchni placówki, a właściwie jej zatowarowania.
- 40-50 tys. zł to całkowity koszt uruchomienia małego punktu. Towar należy do franczyzobiorcy, który kupuje go samodzielnie od dostawców, z którymi centrala wcześniej wynegocjowała atrakcyjne ceny. Standardem jest łączenie sprzedaży okularów leczniczych i soczewek z okularami słonecznymi. W tym drugim przypadku nie należy bać się konkurencji ulicznych sprzedawców. Asortyment na straganach jest zupenie inny. Takie okulary po prostu nie zabezpieczają wzroku kupującego - twierdzi Lidia Żarnowska-Prętka.

Franczyzodawca zapewnia wsparcie wyborze lokalu w zakresie analizy znalezionej przez partnera lokalizaci oraz negocjacji czynszu. Przedstawia także projekcję finansową, czyli potencjalne zyski partnera. OpenOptyk pomaga także w rekrutacji personelu, przekazuje projekt architektoniczny oraz przeprowadza szkolenia. Franczyzodawca gwarantuje wyłączność terytorialną podczas trwającej minimum 5 lat współpracy, a podczas pierwszych dni po otwarcia nowego salonu pomaga w bieżących obowiązkach. Ta pomoc kosztuje 5 tys. zł opłaty wstępnej, a następnie 1 tys. zł miesięcznej opłaty licencyjnej.

W przypadku atrakcyjnej lokalizacji, dobrej koniunktury na rynku oraz pełnego zaangażowania franczyzobiorcy centrala szacuje, że zwrot z inwestycji może nastąpić już po 6-12 miesiącach działania sklepu. Jeszcze przed zawarciem umowy franczyzowej, ale po podpisaniu listu intencyjnego każdy z kandydatów otrzymuje projekt biznesplanu oraz wzór umowy franczyzowej.  Trzeba pamiętać, że dla powodzenia w tym ważne są kontakty.
- W każdym punkcie rekomendujemy współprę z okulistami lub optometrystami - dodaje dyrektor ds. franczyzy OpenOptyk.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €