Zaufają tylko doświadczonym

Sokółka, producent stolarki okiennej i drzwiowej, stawia na dystrybucję w detalu. Partnerów szuka wśród doświadczonych firm.
Polska to duży gracz na rynku okien i drzwi. Produkcja drzwi, według szacunków firmy badawczej PMR, była warta w 2014 roku ponad 3,3 mld zł, a okien prawie 9,4 mld zł. W tym roku wartość obu segmentów ma być o ok. 8 proc wyższa. Rynek jest jednak bardzo rozdrobniony i konkurencyjny, dlatego każda z firm musi zapracować na takie zyski. Sokółka Okna i Drzwi, która od 40 lat zajmuje się produkcją stolarki, postawiła na dystrybucję. W tym celu rozwijać swoją sieć sprzedaży w modelu partnerskim. Pod logo Sokółki działa 13 sklepów własnych, m.in. w Łodzi, Krakowie, Poznaniu i Gdyni.
- Właściciele sklepów, którzy prowadzą biznes w okolicy miast, gdzie znajdują się punkty własne skorzystają z ich wsparcia na lokalnym rynku. Do końca roku planujemy pozyskać pięciu partnerów – zapowiada Paweł Bielak, prezes firmy.
Pierwszy pozyskany partner zarządza salonem w Toruniu. Centrala stawia wysoko poprzeczkę firmom zainteresowanym podpisaniem umowy partnerskiej. Muszą to być doświadczeni przedsiębiorcy – dealerzy okien albo firmy oferujące inne produkty budowlane. Najlepiej, jeśli współpracują z lokalnymi architektami, bo to zwiększa ich obroty, a tym samym zyski producenta. Ponadto w segmencie okien drewnianych muszą zagwarantować wyłączność na sprzedaż asortymentu Sokółki.
Inwestycja po stronie partnera nie powinna przekroczyć 25 tys. zł. Właśnie tyle kosztuje wyposażenie lokalu w ekspozycję produktów Sokółki. Licencjodawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat, natomiast oferuje duże upusty, które mają zapewnić przedsiębiorcy zyski. Płatność za towar następuje dopiero po sprzedaży.
- Zależy nam na długoterminowej współpracy. Partnerzy otrzymują od nas system kalkulacyjny i mają ustalone rabaty od cen ofertowych, więc dokładnie wiedzą, ile na danej transakcji zarobią. Mogą kupować u nas także akcesoria okienne oraz materiały służące do montażu – mówi Paweł Bielak.
Firma szuka partnerów w miastach już od 80 tys. mieszkańców, m.in. w Kielcach, Radomiu, Elblągu, Kaliszu, Koninie. - Jeśli współpracujący z nami salon ma swoją ekipę instalacyjną, może po przeszkoleniu uzyskać od nas odpowiedni certyfikat. Sam decyduje o marży na wszystkie produkty oraz o cenach świadczonych usług – dodaje prezes.
Dominika Pronarska
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej