Zaufają tylko doświadczonym
Sokółka, producent stolarki okiennej i drzwiowej, stawia na dystrybucję w detalu. Partnerów szuka wśród doświadczonych firm.
Polska to duży gracz na rynku okien i drzwi. Produkcja drzwi, według szacunków firmy badawczej PMR, była warta w 2014 roku ponad 3,3 mld zł, a okien prawie 9,4 mld zł. W tym roku wartość obu segmentów ma być o ok. 8 proc wyższa. Rynek jest jednak bardzo rozdrobniony i konkurencyjny, dlatego każda z firm musi zapracować na takie zyski. Sokółka Okna i Drzwi, która od 40 lat zajmuje się produkcją stolarki, postawiła na dystrybucję. W tym celu rozwijać swoją sieć sprzedaży w modelu partnerskim. Pod logo Sokółki działa 13 sklepów własnych, m.in. w Łodzi, Krakowie, Poznaniu i Gdyni.
- Właściciele sklepów, którzy prowadzą biznes w okolicy miast, gdzie znajdują się punkty własne skorzystają z ich wsparcia na lokalnym rynku. Do końca roku planujemy pozyskać pięciu partnerów – zapowiada Paweł Bielak, prezes firmy.
Pierwszy pozyskany partner zarządza salonem w Toruniu. Centrala stawia wysoko poprzeczkę firmom zainteresowanym podpisaniem umowy partnerskiej. Muszą to być doświadczeni przedsiębiorcy – dealerzy okien albo firmy oferujące inne produkty budowlane. Najlepiej, jeśli współpracują z lokalnymi architektami, bo to zwiększa ich obroty, a tym samym zyski producenta. Ponadto w segmencie okien drewnianych muszą zagwarantować wyłączność na sprzedaż asortymentu Sokółki.
Inwestycja po stronie partnera nie powinna przekroczyć 25 tys. zł. Właśnie tyle kosztuje wyposażenie lokalu w ekspozycję produktów Sokółki. Licencjodawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat, natomiast oferuje duże upusty, które mają zapewnić przedsiębiorcy zyski. Płatność za towar następuje dopiero po sprzedaży.
- Zależy nam na długoterminowej współpracy. Partnerzy otrzymują od nas system kalkulacyjny i mają ustalone rabaty od cen ofertowych, więc dokładnie wiedzą, ile na danej transakcji zarobią. Mogą kupować u nas także akcesoria okienne oraz materiały służące do montażu – mówi Paweł Bielak.
Firma szuka partnerów w miastach już od 80 tys. mieszkańców, m.in. w Kielcach, Radomiu, Elblągu, Kaliszu, Koninie. - Jeśli współpracujący z nami salon ma swoją ekipę instalacyjną, może po przeszkoleniu uzyskać od nas odpowiedni certyfikat. Sam decyduje o marży na wszystkie produkty oraz o cenach świadczonych usług – dodaje prezes.
Dominika Pronarska
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

