Biznes nie wyszedł? Nic straconego
Dyskont Czerwona Torebka szuka agentów z doświadczeniem w branży spożywczej. Wśród nich są byli właściciele sklepów.
Przyzwyczailiśmy się pisać o odważnych, którzy zdecydowali się przejść z etatu na swoje. Coraz częściej także zdarza się, że przedsiębiorca z perspektywą zamknięcia swojego biznesu wybiera franczyzę. Jest jeszcze inna możliwość. Dyskonty Czerowna Torebka działają w modelu agencyjnym, co oznacza, że centrala poszukuje doświadczonych właścicieli sklepów spożywczych, którzy zostaną kierownikami nowo powstałych placówek.
- Wśród kandydatów jest wielu przedsiębiorców, którzy do tej pory prowadzili placówki niezrzeszone, ale ze względu na postępującą konsolidację rynku, musieli zakończyć swoją działalność. Otrzymujemy także dużą liczbę zgłoszeń od kierowników niższego szczebla z konkurencyjnych placówek. Takie osoby zazwyczaj bardzo dobrze się sprawdzają w roli agenta Dyskontu Czerwona Torebka - twierdzi Maciej Bartosik z biura prasowego spółki Czerwona Torebka.
Sieć zamknęła rok 2014 liczbą 31 sklepów na terenie 15 polskich województw. W tym roku dołożyła sześć kolejnych, w tym w województwie świętokrzyskim, gdzie do tej pory Dyskont jeszcze nie działał. Punkty ruszyły m.in. we Włocławku, Jastrzębiu-Zdroju, Starachowicach i Pile. Wszystkie otwarte są w godzinach 7-21 przez cały tydzień. To spore wyzwanie, które stoi przed nowymi kierownikami - agentami.
- Zarządzanie Dyskontem Czerwona Torebka wymaga dużych umiejętności organizacyjnych, przede wszystkim z zakresu prowadzenia własnej działalności gospodarczej i koordynowania pracy zespołu oraz wiedzy na temat rynku handlowego. Dlatego od kandydatów oczekujemy minimum dwuletniego doświadczenia w prowadzeniu sklepu - dodaje Maciej Bartosik.
Czy jednak przedsiębiorca, który do niedawna prowadził liczący kilkadziesiąt metrów kwadratowych osiedlowy sklep poradzi sobie z zarządzaniem 10 razy większej placówki?
- Między poszczególnymi formatami istnieje wiele istotnych różnic. W sklepach typu convenience sprzedawca zarządza mniejszą powierzchnią, ale bezpośrednio odpowiada za wszystkie aspekty funkcjonowania sklepu. Natomiast w sklepach wielkoformatowych istnieje większa specjalizacja personelu oraz bardziej rozbudowana struktura. Warto również dodać, że w placówkach małoformatowych większy nacisk kładzie się na obsługę klienta, stosując m.in. różne techniki sprzedaży bezpośredniej. W dyskoncie ten aspekt nie jest aż tak wyeksponowany. Większą rolę odgrywają tu kwestie merchandisingu oraz logistyczne, ponieważ kontrola dostępności towaru jest trudniejsza niż w mniejszych placówkach handlowych - wyjaśnia różnice Maciej Bartosik.
Z danych GUS wynika, że w 2013 roku funkcjonowało około 90 tys. sklepów spożywczych, czyli 3 tys. mniej niż rok wcześniej. Największe straty zanotowały małe placówki handlowe, ubyło także warzywniaków i sklepów mięsnych. Dyskont Czerwona Torebka ma zatem duży wybór potencjalnych agentów. Pytanie tylko, czy przedsiębiorca, który nie poradził sobie z własnym biznesem, odnajdzie się w roli agenta. Dlatego centrala dokładnie powinna zbadać przeszłość zawodową kandydatów.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


