Meble rosną wraz z klientami
Duńska Flexa oferuje meble dostosowane do wzrostu dzieci. Czy w uchodzącej za meblarską potęgę Polsce ma szansę na sukces?
Flexa po kilku latach od wejścia na polski rynek, zaczyna rozwijać swój koncept w modelu franczyzowym. To zasługa m.in. tego, że firma w ciągu ostatnich dwóch lat odnotowała wzrost sprzedaży nad Wisłą rzędu 30 proc. Meble dostępne w sklepach Flexa wyróżnia od innych możliwość dostosowania ich od wzrostu użytkowników, czyli dzieci. Dla rodziców oznacza to oszczędność, zaś dla najmłodszych po prostu wygodę.
- W Polsce mamy tylko jedną placówkę zlokalizowaną w Warszawie. Otworzyliśmy ją w 2008 roku, czyli w momencie, kiedy Europa cierpiała z powodu kryzysu. Nas też dotknął w tamtym czasie kryzys, jednak dzisiaj na zaczynamy znacząco rosnąć i wydaje nam się, że rynek jest na tyle dojrzały, że możemy skupić się na rozwoju tutaj – wyjaśnia plany sieci Kevin Chan Le, europejski menedżer ds. sprzedaży detalicznej we Flexa. - Widzimy, że w ostatnim czasie popyt na nasze produkty w Polsce mocno rośnie. Zwraca się do nas coraz więcej dystrybutorów mebli.
Firma posiada 140 sklepów w 40 krajach, m.in. w Czechach i na Słowacji. Przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani współpracą, muszą się liczyć z inwestycją rzędu 120-150 tys. euro. Tyle potrzeba na obrandowanie sklepu, jego wyposażenie, zatowarowanie, a także wszystkie wstępne opłaty. Koszt licencji jest jednorazowy i wynosi 10 tys. euro. Flexa nie pobiera innych opłat w trakcie współpracy. Sklep z meblami Flexa powinien się znajdować w centrum handlowym albo przy ulicy handlowej. Od partnerów firma wymaga doświadczenia w sprzedaży detalicznej lub w branży meblarskiej oraz znajomości lokalnego rynku.
Rozwojowi Flexa w naszym kraju może sprzyjać coraz lepsza kondycja branży meblarskiej. Według danych Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli w okresie styczeń-wrzesień 2014 produkcja mebli wzrosła o ponad 25 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku. Jesteśmy też w czołówce największych eksporterów mebli. Całkowita wartość sprzedaży mebli wyprodukowanych w Polsce wyniosła w 2013 roku ponad 30 mld zł, z czego 2 mld zł to sprzedaż na naszym rynku, pozostałe 28 mld zł stanowi eksport.
Sprzedaż mebli jest najczęściej pochodną decyzji Polaków na temat planowanych remontów. Z badań Payback Opinion wynika że w 2014 roku co trzeci z nas planował remont, którego koszt miał wynieść średnio 5 tys. zł. Kwota ta obejmowała nie tylko zakup materiałów i narzędzi, ale także mebli.
Dominika Pronarska
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


