Socatots bliżej mety

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Obecnie 32 franczyzobiorców prowadzi  szkółki Socatots w 75 miastach zamieszkałych przez co najmniej 50 tys. mieszkańców. Franczyzodawca ocenia, że miejscowości, w których biznes ma szansę dobrze prosperować jest w Polsce nieco ponad 100.
– Szkółki Socatots korzystnie jest otwierać w pobliżu nowych osiedl, gdzie mieszka więcej młodych rodzin z małymi dziećmi. Klienci cenią sobie wygodę i chętniej zapisują swoje pociechy na zajęcia, które odbywają się niedaleko domu. Naszych szkółek nie ma jeszcze w około 30 dużych miastach. Planujemy to zmienić – mówi Aleksander Adamski, menedżer ds. franczyzy Socatots Polska.

Socatots to sieć szkół, w których prowadzone są zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci w wieku od pół roku do pięciu lat. Trenerzy wykorzystują w trakcie zajęć elementy treningu typowego dla piłki nożnej. Najmłodsi klienci, oprócz rozwoju fizycznego, uczą się także cyfr, odróżniania kolorów oraz rozpoznawania części ciała. Wartością dodaną zajęć jest fakt, że aktywnie uczestniczą w nich rodzice, dzięki czemu mogą pogłębiać więź z dzieckiem oraz na bieżąco obserwować postępy swoich pociech.

– Widzimy, że wiele firm w branży chce, ale nie do końca potrafi przygotować program zajęć dla najmłodszych. Rodzice są gotowi do uczęszczania z małym dzieckiem na różnego rodzaju kursy. Niestety, z powodu niedostosowana przez niektóre firmy oferty zajęć do wieku najmłodszych, szybko rezygnują i ograniczają się wyłącznie do chodzenia z dzieckiem na basen. W Socatots partnerzy przechodzą szereg szkoleń z metodologii prowadzenia zajęć. Otrzymują zatem gotową wiedzę i sprawdzony program ogólnorozwojowy – wyjaśnia menedżer ds. franczyzy Socatots Polska.

 W ubiegłym roku franczyzodawca zrobił porządki w sieci i rozwiązał umowy z kilkoma franczyzobiorcami.
– Część naszych franczyzobiorców traktowała prowadzenie szkółki Socatots jako dodatkowy, drugi biznes. To przekładało się negatywnie na wyniki, na co nie mogliśmy pozwolić. Dlatego zakończyliśmy współpracę z tymi, którzy nie angażowali się w nią w 100 proc. Co prawda nadal podpisujemy umowy również z osobami, które już prowadzą własną firmę. Ale od razu zaznaczamy, że biznes pod naszym logo musi być dla nich priorytetowy – stwierdza Aleksander Adamski.

Do prowadzenia szkółki pod marką Socatots potrzebna jest własna lub wynajęta sala o minimalnej powierzchni 60 m2 z zapleczem sanitarnym (szatnie, przebieralnie, łazienki z prysznicami). Najlepiej, jeśli znajduje się na nowym osiedlu lub w okolicy przedszkoli. Często w tego typu sale wyposażone są osiedlowe kluby i szkoły. Trzeba też zwrócić uwagę, czy do lokalu jest dogodny dojazd i łatwo przed nim zaparkować.

Z badań CBOS wynika, że 46 proc. rodziców posyła dzieci na dodatkowe płatne zajęcia edukacyjne lub ogólnorozwojowe. Co prawda od kilkunastu lat najbardziej popularne są lekcje języków obcych (chodzi na nie 28 proc. dzieci), ale zajęcia sportowe plasują się tuż za nimi (27 proc.).

Anna Smolińska

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €