Menu w internecie

O tym, dlaczego warto zadbać o zdjęcia potraw na stronie internetowej restauracji opowiada Anna Muras, prezes zarządu UpMenu.
Strona internetowa działa niczym witryna, przez którą zaglądamy do restauracji. Jak zatem powinna wyglądać?
Polacy coraz chętniej wykorzystują urządzenia mobilne do łączenia się z internetem. Strona powinna więc być dostosowana do ekranów o różnej rozdzielczości. Z tego samego powodu ważna jest jej prostota. Zbyt duża ilość zakładek czy podstron, które trzeba otworzyć, może sprawić, że klient wybierze inną ofertę. Warto także rozważyć stworzenie dedykowanej aplikacji, przy użyciu której klienci będą mogli nie tylko zamawiać jedzenie, ale również np. dzielić się swoją opinia na temat lokalu. Restauratorzy powinni zadbać o dostępność różnych form płatności.
Czy strona internetowa powinna mieć charakter interaktywny?
Książka skarg i zażaleń to relikt minionej epoki. Opinie klientów nadal jednak są dla restauratorów niezwykle ważne. To one budują renomę lokalu i wpływają na liczbę gości. Dane dostarczone przez OpenCard wskazują, że wybierając restaurację jeden na czterech klientów kieruje się opinią znajomych. 16 proc. gości sprawdza również komentarze w internecie. Sieć internetowa to idealna platforma komunikacji, oferująca szeroki wachlarz rozwiązań dopasowanych do naszych potrzeb. Oprócz witryny internetowej warto rozważyć również wykorzystanie portali społecznościowych czy narzędzi takich jak newsletter, informujący o promocjach czy nowościach. Dwustronna komunikacja pozwala skutecznie walczyć o uwagę gości oraz reagować na ich potrzeby i uwagi. Klienci, którzy poczują, że ich opinia jest ważna, chętniej skorzystają z naszej oferty.
Na stronie internetowej restauracji to właśnie menu znajduje się w centrum uwagi klienta.
Powinno ono być łatwo dostępne i czytelne. Nie może też być zbyt rozbudowane, może to bowiem zniechęcić mniej zdecydowanych smakoszy. Stare powiedzenie mówi, że je się oczami, dlatego projektując wirtualne menu restauratorzy powinni zadbać o profesjonalne zdjęcia oferowanych potraw. W ten sposób nie tylko zachęcimy klientów, ale również unikniemy potrzeby tworzenia długich opisów, które bywają kłopotliwe dla osób korzystających z mobilnych wersji serwisu.
Czy restauratorzy zarządzający swoimi stronami powinni umieszczać na nich muzykę, która automatycznie odpala się po wejściu na stronę?
Muzyka na stronie internetowej to ryzykowne rozwiązanie. Pracując przy komputerze często w tle słuchamy ulubionych wykonawców, audycji radiowych czy telewizyjnych. Muzyka, która automatycznie włącza się po otwarciu strony zazwyczaj zagłusza inne dźwięki lub przerywa ciszę, co może powodować irytację. Dlatego jeśli już zdecydujemy się na ten krok, powinniśmy zapewnić możliwość wycieszenia nagrania oraz odpowiednio dobrać repertuar. Odtwarzanie utworów na stronie internetowej wiąże się z koniecznością zakupienia odpowiedniej licencji. Podobnie, jak w przypadku zdjęć, istnieją serwisy internetowe, za pośrednictwem których możemy je nabyć lub skorzystać z puli dzieł nieodpłatnych. Jeśli chcemy wyróżnić naszą stronę na tle konkurentów, możemy pomyśleć jeszcze o innych rozwiązaniach – atrakcyjnej wizualnie aplikacji mobilnej lub filmach, na których pokażemy wnętrze restauracji czy kucharzy przygotowujących potrawy.
Czy zakładka strony z menu powinna zawierać przykładowe zdjęcia potraw, które można zjeść w restauracji? Jak ciekawie pokazać potrawy, aby klient później nie czuł się oszukany?
Fotografie są doskonałym uzupełnieniem menu. Przysłowie mówi, że jemy oczami. Na dodatek jedno zdjęcie potrafi przekazać te same informacje, które zawarlibyśmy w obszernym opisie. Oczywiście, żeby zachęcić klientów, powinny one być odpowiedniej jakości. Warto w tym celu skorzystać z usług pracowni fotografii kulinarnej, która w profesjonalny sposób przygotuje aranżacje, przeprowadzi sesję zdjęciową oraz obrobi zdjęcia. Nie chodzi tu jednak o sztuczne zwiększenie objętości potraw, a raczej poprawienie niedoskonałości wynikających, np. z niewystarczającego doświetlenia. Powinniśmy zadbać o ciekawą kompozycję potrawy na talerzu oraz nietuzinkowy garnirunek, które zainteresują klientów.
Rozmawiał Daniel Wilk
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej