Marsz na wschód
Supermarkety Bricomarché mają pojawiać na terenie całego kraju. Ale inwestycje mają być przemyślane - mówi Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu ITM Polska ds. sieci Bricomarché.
Bricomarché tradycyjnie jest kojarzone z typowym supermarketem z artykułami dla domu i ogrodu. Ale wprowadzenie do oferty np. karmy dla zwierząt czy oprawy obrazów trochę zmienia ten wizerunek...
Asortyment Bricomarché opiera się na czterech działach: majsterkowanie, dekoracje, dział budowlany i ogród. To jest fundament naszych struktur. Natomiast ostatnio eksponujemy pewne fragmenty naszej oferty, szczególnie w zakresie akcesoriów ogrodowych. Co do karmy dla zwierząt, to jest to bardzo pożądany produkt, na którym osiągamy znaczny obrót i marże. Oferujemy go również pod marką własną. Staramy się dostrzegać zapotrzebowanie na artykuły z różnych kategorii i udostępniać je naszym klientom. W zależności od sezonu i wielkości sklepu supermarkety oferują od 15 do 24 tys. produktów.
W ramach przyjętej strategii liczba supermarketów Bricomarché ma wzrosnąć do 300 w 2020 roku. Czy w końcu zobaczymy więcej sklepów pod tym szyldem we wschodnich województwach?
Plany zakładają rozwój na terenie całego kraju. Warto jednak mieć świadomość, że zależy nam wyłącznie na przemyślanych otwarciach, w sprawdzonych lokalizacjach. Nie sztuką jest zainwestować miliony w otwarcie sklepu w szczerym polu, a potem dziwić się, dlaczego nie ma klientów. Pamiętajmy, że sklepy Bricomarche obejmują w zarządzanie franczyzobiorcy, który z własnej kieszeni wykłada 400 tys. zł, a oprócz tego zaciąga kredyty na znaczne kwoty. Nie chcemy przekazywać nikomu placówki bez potencjału. Dlatego każdą inwestycję poprzedzamy badaniem potencjału rynku w danej lokalizacji. Poza tym rozwój w kierunku wschodnim to również plany budowy kolejnego centrum logistycznego. Dziś nasze centrum logistyczne jest zlokalizowane pod Poznaniem. Kolejne zapewniłoby zmniejszenie kosztów transportu. A przecież trzeba walczyć o minimalizację kosztów. Stale nad tym pracujemy.
Ile właściwie zarabiają franczyzobiorcy Bricomarché? Na forach internetowych można znaleźć wpisy, w których jest mowa nawet o kwotach sięgających 50 tys. zł miesięcznie.
Jeżeli ktoś tak pisze, to nie mówię, że to niemożliwe. Natomiast standardowo szacujemy, że własny wkład w inwestycję powinien zwrócić się do 4 lat od rozpoczęcia działalności. Oczywiście wyniki zależą od miejsca, potencjału lokalnego rynku i wielu innych czynników. Nie ma dwóch sklepów, które zarabiałyby tyle samo. Mogę jednak zapewnić, że supermarkety mające trudności z wyjściem „nad kreskę” zdarzają się sporadycznie.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

