Na co powinien zwrócić uwagę właściciel stacji paliw, który rozważa przystąpienie do sieci partnerskiej?
Przede wszystkim powinien uważnie zapoznać się z ofertami i wybrać tę najkorzystniejszą dla siebie. Atrakcyjność marki stacji paliw zależy od lokalizacji oraz stopnia nasycenia rynku; oprócz własnego punktu widzenia trzeba spojrzeć na to, co po transakcji zobaczy klient końcowy. Trudno określić, jakie atuty powinien mieć dobry franczyzodawca. Każdy z właścicieli stacji jest inny, prowadzi inny biznes, w innej lokalizacji i inna oferta będzie dla niego atrakcyjna. Nie ma jednej recepty na zachęcenie potencjalnych partnerów do współpracy. Rynek jest na tyle różnorodny, że elementy oferty franczyzowej mogą być korzystne dla jednego partnera, a stanowić wadę dla innego.
Co zyskuje partner przystępujący do konceptu Total?
Przede wszystkim rozpoznawalną, choć nową na rynku stacji paliw w Polce, markę z efektowną i nowoczesną wizualizacją stacji. Projekt wyglądu stacji zdecydowanie wyróżnia się na rodzimym rynku, zwracając uwagę klientów końcowych. Bardzo ważne jest wsparcie biznesowe oraz know-how oferowany partnerowi. Docelowo oferta dla partnera staje się korzyścią dla klienta końcowego. Koncept kącika kawowego czy nowej na rynku strefy multimedialnej z możliwością naładowania telefonu bądź laptopa oraz rzecz jasna darmowym Wi-Fi będą stanowiły istotną wartość dla zmotoryzowanych.
Na czym polega model współpracy?
Skupiamy się na partnerstwie z franczyzobiorcami. Zależy nam na pozyskiwaniu zaangażowanych w swoją działalność właścicieli stacji dzielących naszą pasję do wysokiej jakości produktów i usług. Budując sieć stacji paliw marki Total kierujemy się podstawowymi zasadami uczciwości oraz rentowności. Oferta franczyzowa Total została dobrze przyjęta na polskim rynku i niebawem otwarte zostaną kolejne stacje z naszym szyldem. Model franczyzy z definicji nie zakłada przeniesienia własności, więc wszystkie stacje w całości pozostają w rękach swoich właścicieli.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/9122/franczyzodawcy-trzeba-sie-przyjrzec/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 80147 [country_item] => pl [description] => Koncept kącika kawowego czy nowej na rynku strefy multimedialnej z możliwością naładowania telefonu bądź laptopa oraz rzecz jasna darmowym WIFI będą stanowić istotną wartość dla zmotoryzowanych na stacjach Total - zapowiada Magdalena Myszczyszyn. [path] => 18e/fe6/m_myszczyszyn_total.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 267 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 29523 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 80148 [country_item] => pl [description] => Koncept kącika kawowego czy nowej na rynku strefy multimedialnej z możliwością naładowania telefonu bądź laptopa oraz rzecz jasna darmowym WIFI będą stanowić istotną wartość dla zmotoryzowanych na stacjach Total - zapowiada Magdalena Myszczyszyn. [path] => 17a/989/magdalena_myszczyszyn.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 29524 ) ) [question_of_week] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 80146 [country_item] => pl [description] => Koncept kącika kawowego czy nowej na rynku strefy multimedialnej z możliwością naładowania telefonu bądź laptopa oraz rzecz jasna darmowym WIFI będą stanowić istotną wartość dla zmotoryzowanych na stacjach Total - zapowiada Magdalena Myszczyszyn. [path] => 194/bbf/m_myszczyszyn.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 100 [img_height] => 133 [itemserver_id] => 29522 ) ) ) [og_image] => 18e/fe6/m_myszczyszyn_total.jpg [article_date_formated] => 18.03.2015 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 80147 [country_item] => pl [description] => Koncept kącika kawowego czy nowej na rynku strefy multimedialnej z możliwością naładowania telefonu bądź laptopa oraz rzecz jasna darmowym WIFI będą stanowić istotną wartość dla zmotoryzowanych na stacjach Total - zapowiada Magdalena Myszczyszyn. [path] => 18e/fe6/m_myszczyszyn_total.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 267 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 29523 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 80147 [country_item] => pl [description] => Koncept kącika kawowego czy nowej na rynku strefy multimedialnej z możliwością naładowania telefonu bądź laptopa oraz rzecz jasna darmowym WIFI będą stanowić istotną wartość dla zmotoryzowanych na stacjach Total - zapowiada Magdalena Myszczyszyn. [path] => 18e/fe6/m_myszczyszyn_total.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 267 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 29523 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Elomoto.eco [id] => 2328 [type] => 6 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/2328/elomoto-eco/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214064 [country_item] => pl [description] => [path] => 730/107/elomoto.eco-logo-final2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 281 [itemserver_id] => 53143 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 213599 [country_item] => pl [description] => [path] => 2a1/89e/zdj_cie.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52969 ) [1] => Array ( [pid] => 213344 [country_item] => pl [description] => [path] => ff7/25c/elomoto4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 767 [itemserver_id] => 52883 ) [2] => Array ( [pid] => 213345 [country_item] => pl [description] => [path] => f7f/fda/elomoto_carport.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1262 [img_height] => 710 [itemserver_id] => 52884 ) [3] => Array ( [pid] => 213343 [country_item] => pl [description] => [path] => 5c0/35f/elomoto3.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1080 [img_height] => 1080 [itemserver_id] => 52882 ) [4] => Array ( [pid] => 213346 [country_item] => pl [description] => [path] => 870/204/elomoto1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 52885 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Giant [id] => 2273 [type] => 6 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 5 [link] => /franczyza/2273/giant/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 201356 [country_item] => pl [description] => [path] => 247/c63/giant-store.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 341 [img_height] => 162 [itemserver_id] => 50091 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 201304 [country_item] => pl [description] => [path] => 368/42d/giant-olsztyn-day.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50081 ) [1] => Array ( [pid] => 201305 [country_item] => pl [description] => [path] => aa3/ea0/giant-service-center.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50082 ) [2] => Array ( [pid] => 201308 [country_item] => pl [description] => [path] => 32f/d22/strefa-liv.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50085 ) [3] => Array ( [pid] => 201309 [country_item] => pl [description] => [path] => 868/963/tablet.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50086 ) [4] => Array ( [pid] => 201301 [country_item] => pl [description] => [path] => a58/366/champions-ride-giant-giant-olsztyn.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50078 ) [5] => Array ( [pid] => 201299 [country_item] => pl [description] => [path] => 85f/c4c/bps-ochojec.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50076 ) [6] => Array ( [pid] => 201310 [country_item] => pl [description] => [path] => 030/362/bps-fabryczna.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50087 ) [7] => Array ( [pid] => 201303 [country_item] => pl [description] => [path] => 0ae/245/giant-fordonska.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50080 ) [8] => Array ( [pid] => 201307 [country_item] => pl [description] => [path] => 636/ae9/serwis.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50084 ) [9] => Array ( [pid] => 201306 [country_item] => pl [description] => [path] => a7c/833/lada.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50083 ) [10] => Array ( [pid] => 201302 [country_item] => pl [description] => [path] => 39d/23f/giant-clepardia-scianka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50079 ) [11] => Array ( [pid] => 201300 [country_item] => pl [description] => [path] => ed0/fe5/byebye.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50077 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => prorowery.pl [id] => 2223 [type] => 6 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/2223/prorowery-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191900 [country_item] => pl [description] => [path] => a7e/8c4/prorowery-pl.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 103 [itemserver_id] => 47814 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191646 [country_item] => pl [description] => [path] => 92b/359/romet-3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47761 ) [1] => Array ( [pid] => 191648 [country_item] => pl [description] => [path] => 315/19d/toru_romet-1-2_002_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47763 ) [2] => Array ( [pid] => 191647 [country_item] => pl [description] => [path] => a78/143/sh_img_20220420_100230_edit_002_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47762 ) [3] => Array ( [pid] => 191649 [country_item] => pl [description] => [path] => fe4/e0d/romet-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47764 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Sandshotmoto – antykorozja podwozi pojazdów [id] => 2343 [type] => 6 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 43 [link] => /franczyza/2343/sandshotmoto-antykorozja-podwozi-pojazdow/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 215486 [country_item] => pl [description] => [path] => c70/f77/sandshotmotostandard.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 209 [img_height] => 105 [itemserver_id] => 53603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217900 [country_item] => pl [description] => [path] => 56b/0bf/5._po_konserwacji.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54335 ) [1] => Array ( [pid] => 217899 [country_item] => pl [description] => [path] => e28/764/1._stan_podwozia_po_demonta_u_przezd_rozpocz_ciem_prac.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54334 ) [2] => Array ( [pid] => 217898 [country_item] => pl [description] => [path] => 881/365/2._widok_po_piaskowaniu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54333 ) [3] => Array ( [pid] => 217896 [country_item] => pl [description] => [path] => da1/0f8/4._nak_adanie_mas_uszczelniaj_cych.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54331 ) ) ) ) ) )Franczyzodawcy trzeba się przyjrzeć

O zasadach współpracy franczyzowej na rynku stacji paliw opowiada Magdalena Myszczyszyn, dyrektor działu stacji i hurtu paliw Total Polska.
Na co powinien zwrócić uwagę właściciel stacji paliw, który rozważa przystąpienie do sieci partnerskiej?
Przede wszystkim powinien uważnie zapoznać się z ofertami i wybrać tę najkorzystniejszą dla siebie. Atrakcyjność marki stacji paliw zależy od lokalizacji oraz stopnia nasycenia rynku; oprócz własnego punktu widzenia trzeba spojrzeć na to, co po transakcji zobaczy klient końcowy. Trudno określić, jakie atuty powinien mieć dobry franczyzodawca. Każdy z właścicieli stacji jest inny, prowadzi inny biznes, w innej lokalizacji i inna oferta będzie dla niego atrakcyjna. Nie ma jednej recepty na zachęcenie potencjalnych partnerów do współpracy. Rynek jest na tyle różnorodny, że elementy oferty franczyzowej mogą być korzystne dla jednego partnera, a stanowić wadę dla innego.
Co zyskuje partner przystępujący do konceptu Total?
Przede wszystkim rozpoznawalną, choć nową na rynku stacji paliw w Polce, markę z efektowną i nowoczesną wizualizacją stacji. Projekt wyglądu stacji zdecydowanie wyróżnia się na rodzimym rynku, zwracając uwagę klientów końcowych. Bardzo ważne jest wsparcie biznesowe oraz know-how oferowany partnerowi. Docelowo oferta dla partnera staje się korzyścią dla klienta końcowego. Koncept kącika kawowego czy nowej na rynku strefy multimedialnej z możliwością naładowania telefonu bądź laptopa oraz rzecz jasna darmowym Wi-Fi będą stanowiły istotną wartość dla zmotoryzowanych.
Na czym polega model współpracy?
Skupiamy się na partnerstwie z franczyzobiorcami. Zależy nam na pozyskiwaniu zaangażowanych w swoją działalność właścicieli stacji dzielących naszą pasję do wysokiej jakości produktów i usług. Budując sieć stacji paliw marki Total kierujemy się podstawowymi zasadami uczciwości oraz rentowności. Oferta franczyzowa Total została dobrze przyjęta na polskim rynku i niebawem otwarte zostaną kolejne stacje z naszym szyldem. Model franczyzy z definicji nie zakłada przeniesienia własności, więc wszystkie stacje w całości pozostają w rękach swoich właścicieli.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej