Redan ucieka z Rosji
Właściciel marek Top Secret, Troll i sieci TXM będzie otwierał sklepy tylko w Polsce.
Grupa Kapitałowa Redan zapowiedziała, że będzie wycofywać się z rynków wschodnich, które do tej pory odgrywały w firmie znaczącą rolę. W 2013 roku sprzedaż na Ukrainie i w Rosji stanowiła 29 proc. całości przychodów. Rok 2014 firma zakończyła z 19 proc. udziałem sprzedaży na rynkach wschodnich, zaś ten rok ma być pod tym względem jeszcze skromniejszy. Zgodnie z zapowiedziami wiceprezesa spółki, Bogusza Kruszyńskiego, ich udział nie powinien przekroczyć 10 proc.
- Wzrosty sprzedaży, jakie zanotowaliśmy na rynku modowym w Polsce, zostały przesłonięte przez pogorszenie wyników z zagranicznej części modowej, co jest konsekwencją sytuacji na rynkach wschodnich i dewaluacji lokalnych walut. Wobec takiej sytuacji podjęliśmy decyzję o minimalizacji tej części biznesu i skoncentrowaniu się na rozwoju bezpieczniejszej działalności w Polsce – mówił podczas konferencji prasowej Bogusz Kruszyński. - Nie chcemy całkowicie opuścić rynków wschodnich, ponieważ liczymy na to, że sytuacja polityczna szybko się unormuje. Podejmujemy jednak działania mające na celu zminimalizowanie strat – dodał wiceprezes Grupy Redan.
Straty Grupy Redan na rynkach wschodnich były w ubiegłym roku poważne. Łódzka spółka zarobiła w ubiegłym roku za granicą zaledwie 0,3 mln zł podczas gdy rok wcześniej zagraniczne sklepy przyniosły Redanowi blisko 2 mln zł zysku. Dobrze wypada za to część modowa w Polsce, w której sprzedaż w 2014 roku wyniosła 228 mln zł i to właśnie tę gałąź firma zamierza w tym roku rozwijać. Najbardziej dochodową częścią spółki cały czas jest sieć dyskontowa TXM (TextilMarket), w której sprzedaż wyniosła blisko 276 mln zł.
Grupa zamierza kontynuować rozwój sieci sklepów franczyzowych w Polsce. Do końca roku sieć ma się zwiększyć o kolejnych 20 punktów w najlepszych galeriach handlowych.
- Zamykamy nierentowne sklepy jednocześnie otwierając nowe w bardziej perspektywicznych lokalizacjach. Wszystkie nowo otwarte sklepy franczyzowe są przygotowywane zgodnie z nowym konceptem wizerunkowym, który generuje zdecydowanie wyższą sprzedaż – mówi Bogusz Kruszyński.
W tym roku Redan chce położyć większy nacisk na promocję marek modowych, a więc Top Secret, Troll i Drywash. Jesienią ruszy duża kampania promocyjna, a już wiosną marka Top Secret ma się częściej pojawiać w prasie branżowej.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

