4F rośnie w oczach

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka 4F znana jest przede wszystkim dzięki sponsoringowi polskich sportowców oraz kadry na igrzyska olimpijskie. Jednak sklepy sportowe firmy OTCF dostępne są przede wszystkim dla amatorów różnych aktywności fiziycznych.
– Do ponad 140 już istniejących salonów dołączyliśmy w tym roku już trzy nowe salony. Znajdują się one w toruńskim centrum handlowym Copernicus, lubelskich Tarasach i wrocławskich Arkadach. Każdy z nich liczy ponad 140 m2 - mówi Małgorzata Gabryś, dyrektor ds. inwestycji i rozwoju spółki OTCF, właściciela marki 4F.

Licencjodawca planuje w 2015 roku uruchomić 14 nowych punktów, a w 10 już istniejących dokona zmiany wystroju. Tak było w w galerii Focus Mall Zielona Góra, gdzie ruszył powiększony z 97 do 190 m2 największy salon franczyzowy 4F. W związku z tym sklep musiał zmienić lokalizację, dzięki czemu znalazł się w sąsiedztwie salonów obuwniczych Badura i Wojas oraz sklepu Reebok.
- Pozwoliło to najemcy na zwiększenie asortymentu. Dla klientów oznacza to także zakupy w bardziej komfortowych warunkach - zapewnia Marta Radziwoń, dyrektor galerii Focus Mall Zielona Góra.

Strategią rozwoju 4F zakłada otwarcia w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców. Oczekiwana powierzchnia lokalu wynosi 110-150 m2. Franczyzodawca pomaga partnerom zarówno w znalezieniu lokalizacji jak i późniejszych negocjacji warunków finansowych i umowy najmu. Jednak najczęściej zgłoszenia wpływają od przedsiębiorców z konkretnymi propozycjami lokalizacji. Inwestycja na 1 m2 wynosi ok. 2 tys. zł. Jest to wystarczająca kwota za wykonanie lokalu w stanie „pod klucz”. Centrala wymaga spójności wizerunkowej sklepów franczyzowych i własnych. Współpraca franczyzowa z 4F opiera się na klasycznym modelu sprzedaży depozytowej. Franczyzodawca oddaje partnerowi produkty w depozycie, a wynagrodzenie ma formę prowizji od wartości sprzedaży.

- Nasz idealny partner biznesowy powinien mieć doświadczenie w prowadzeniu działalności handlowej z innymi brandami odzieżowymi. Nie wymagamy czynnego uprawiania sportu, jednak zawsze jest to mile widziane zarówno wśród właścicieli sklepów, jak i pracowników. Partner 4F powinien czynnie angażować się w zarządzanie salonem: opiekę nad załogą, realizacją procedur oraz stałą współpracę z naszymi działami wsparcia – wylicza Małgorzata Gabryś. - Od kilku lat nie obserwujemy klasycznej sezonowości w sprzedaży, udało nam się ograniczyć to zjawisko poprzez zmianę struktury asortymentowej w sezonach wiosennych i letnich. Każdy sklep ma ustaloną kategorię towarowania według wielkości. Dlatego też na początku rozmów z klientami sugerujemy im większą powierzchnię najmu. Kolejne zatwarowania są automatycznym powieleniem pierwszego zatowarowania, uwzględniając rotację poszczególnych grup asortymentowych - dodaje.

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €