Na miejsca, gotowi, start
Go Sport ruszył ze swoją ofertą franczyzową. Firma szuka zarówno inwestorów, jak i partnerów osobiście zarządzających sklepem.
Go Sport zarządza w naszym kraju siecią 26 sklepów, ale w najbliższym miesiącu przybędą dwa kolejne. Model franczyzowy sprawdził się we Francji, dlatego firma wdraża go także w Polsce, gdzie marka jest obecna już od 16 lat.
- Przetestowaliśmy nasz koncept w różnych warunkach ekonomicznych oraz lokalizacjach. Poszukujemy partnerów, których interesuje otwarcie jednego sklepu lub kilku w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, gdzie nie ma jeszcze sklepu GO Sport. Preferujemy centra handlowe, ale dopuszczamy także inne lokalizacje często odwiedzane przez klientów. Jesteśmy w stałym kontakcie z zarządcami nowych i dopiero co powstających obiektów. Przekazujemy franczyzobiorcy „przepis na biznes”, ale to głównie od jego zaangażowania zależy wynik finansowy sklepu – mówi Joanna Karda, dyrektor rozwoju Go Sport.
Asortyment Go Sport obejmuje akcesoria i sprzęt potrzebny do uprawiania praktycznie wszystkich dyscyplin sportu. W ofercie znajdują się m.in. torby, plecaki, namioty, odzież i obuwie sportowe, piłki do gry, rowery, narty i sprzęt fitness. Ale najszybciej rotują napoje, batoniki, drobne odżywki. Zimą najlepiej sprzedają się narty, deski snowboardowe i odzież narciarska, a także sprzęt i akcesoria fitness, wiosną – rowery, latem – kostiumy i akcesoria do nurkowania, a jesienią plecaki i cieplejsza odzież.
Franczyzodawca bardziej od zainteresowania sportem docenia u przyszłych partnerów doświadczenie biznesowe. Zadaniem franczyzobiorcy, który sam zajmie się prowadzeniem sklepu, jest bezpośredni kontakt z klientem i sprzedaż, kontrola zatowarowania oraz wdrażanie bieżących akcji marketingowych. Inwestycja w biznes wynosi 360 euro za metr kwadratowy lokalu. Wspomniana kwota obejmuje dostosowanie stanu surowego do standardów sieci, w tym przygotowanie wszystkich instalacji, postawienie ścianek działowych, wykonanie witryny, podłogi, oświetlenia, zakup mebli oraz wyposażenia. Właścicielem towaru pozostaje Go Sport. Franczyzobiorca może zatrudnić kierownika odpowiedzialnego za zarządzanie sklepem.
- Wśród jego obowiązków będą nie tylko kwestie administracyjne i kadrowe. Powinien on znać także kluby i organizacje sportowe działające w pobliżu jego sklepu. Musi się orientować jakie wydarzenia sportowe odbywają się w okolicy, ponieważ często współpracujemy z lokalnym środowiskiem sportowym. Powinien znać swoją konkurencję, ofertę i ceny, aby sygnalizować naszemu działowi zakupów konieczność wprowadzenia zmian w asortymencie oraz zmian wysokości ceny – wyjaśnia Joanna Karda.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. sportowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

