Dairy Queen w Polsce

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W ofercie Dairy Queen znajdują się hamburgery, hot dogi, frytki a także shake’i i desery. Pierwszy lokal powstał w Stanach Zjednoczonych w 1940 roku, a już siedem lat później sieć liczyła ok. 100 barów. Obecnie marka dostępna jest w ponad 6 tys. lokalizacji 18 krajów. Teraz sieć planuje ekspansję w Polsce. Ma to zrobić dzięki współpracy ze spółką Sparrow 4 z Krakowa, która będzie franczyzobiorcą w naszym kraju. Polska będzie niejako testem, który pozwoli sprawdzić, czy dalsza ekspansja w tej części Europy ma sens.

Właścicielem Dairy Queen jest holding Berkshire Hathaway kontrolowany przez Warrena Buffeta. Pierwszy fast food ma się pojawić w Warszawie jeszcze wiosną tego roku.
- Marka jest teraz silniejsza niż kiedykolwiek i coraz bardziej rozpoznawalna na całym świecie. Zwiększamy naszą obecność na arenie międzynarodowej w 75 rocznicę powstania DQ. Jesteśmy podekscytowani wejściem do Polski – powiedział serwisowi businesswire.com Jean Champagne, dyrektor operacyjny.

W ciągu kilku lat ma powstać w naszym kraju ponad 20 lokali. Amerykańskiemu fast foodowi sprzyja fakt, że nad Wisłą już przyjęły się inne koncepty zza Atlantyku. Oprócz McDonald’s z powodzeniem działa u nas Subway, KFC i Pizza Hut. Otwartym pytaniem zostaje, czy Sparrow 4 podzieli się licencją na biznes z innymi przedsiębiorcami. Na razie spółka musi jednak zadbać o rozpoznawalność, bo choć na Facebooku ma blisko 10 milionów fanów, to ciągle o 45 milionów mniej niż fanpage McDonald’s.

Warren Buffett to amerykański inwestor giełdowy i zarazem większościowy udziałowiec Berkshire Hathaway.

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €