Cierpliwość popłaca
Na wzrost obrotów po przystąpieniu do sieci czeka się nawet półtora roku. O prowadzeniu sklepu spożywczego opowiada Pedro Martinho z Grupy Eurocash.
Gdyby przyjrzeć się otwarciom sklepów w ramach sieci Eurocash, to jaką część stanowią sklepy zakładane od zera, a jaką te już istniejące, które tylko zmieniają szyld?
Naszym najbardziej zintegrowanym modelem franczyzowym są Delikatesy Centrum. W ramach tej sieci ponad połowa sklepów jest zakładana przez ich właścicieli od zera. Dzieje się tak, ponieważ na rynku nie ma już tak wielu sklepów, które spełniałyby wymagania tej sieci, w szczególności jeśli chodzi o południe Polski. Wśród innych naszych sieci franczyzowych, większość nowych sklepów ciągle pojawia się jako zmiana franczyzy lub dołączenie do nas sklepów do tej pory niezrzeszonych w żadnej innej sieci. Ale tu również z roku na rok rośnie liczba sklepów zakładanych od zera przez obecnych franczyzobiorców, którzy dzięki zdobytemu doświadczeniu i zgromadzonemu kapitałowi otwierają kolejne placówki.
Jakich narzędzi i argumentów używają przedstawiciele marek franczyzowych Eurocash, by zachęcić niezależnych właścicieli sklepów do przystąpienia do sieci?
Przede wszystkim przemawiają za nami wyniki obecnych franczyzobiorców i to jak się rozwijają ich sklepy. Pokazujemy kompleksowe wsparcie Eurocash, które nakierowane jest na ich rozwój: szkolenia, nowe formaty, marketing, finanse, IT, korzystne warunki handlowe. Cały czas wdrażamy nowe rozwiązania, by zwiększały obroty i zyski sklepów oraz spełniały zmieniające się potrzeby konsumentów.
Jak zmienia się rentowność sklepów po przystąpieniu do sieci? Czy sklepy te odnotowują wyraźny wzrost obrotów?
Wiele zależy od tego, na jakim poziomie był sklep przed przystąpieniem do naszej sieci, jakie zmiany zostały przeprowadzone oraz w jakim stopniu franczyzobiorca wdroży standardy danego konceptu. Mamy sklepy, których obroty rosną o 20 proc., jak również takie, które rosną o 1 000 proc.
Najważniejsze jest utrzymanie standardów, głównie jakościowych, oraz stosowanie wszystkich narzędzi, które są dostępne dla franczyzobiorcy. Trzeba też mieć świadomość, że na osiągnięcie zakładanego obrotu potrzeba od 12 do 18 miesięcy. Przez ten czas niejednokrotnie trzeba dokładać do biznesu: inwestowanie to nie tylko wyposażenie sklepu, ale też pokrycie straty przez pierwsze miesiące współpracy, głównie w celu utrzymania jakości produktów świeżych i zapewnienia obsługi klientów na najwyższym poziomie. To nie jest tak, że klienci zmienią całkowicie z dnia na dzień swoje zwyczaje zakupowe, ale trzeba być konsekwentnym i wtedy osiąga się sukces. Dla nowo otwartych sklepów Eurocash posiada program wsparcia finansowego, by pomagać właścicielom przetrwać ten pierwszy okres.
Jakie inne korzyści, poza tymi mierzalnymi, uzyskują przedsiębiorcy przystępujący do konceptów franczyzowych?
Nie mniej ważna niż wyniki finansowe jest przynależność do największego stowarzyszenia handlu w Polsce. Wymiana doświadczeń pomiędzy samymi uczestnikami danej sieci, jak również pomiędzy franczyzobiorcami a Eurocash, jest bezcenna. To możliwość zdobywania nowych doświadczeń, poczucie, że nie jest się samemu, że jest partner, który pomoże w trudnych sytuacjach. Bardzo ważna jest też sama świadomość, że pracuje się w środowisku, w którym są również inne osoby, które pracują na sukces swojego biznesu.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


