Sąsiad, który pomaga

Stoisko z telefonami przynosi zysk, jeśli znajduje się w pobliżu salonu operatora telefonicznego.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Na rynku smartfonów każdego roku pojawiają się setki nowych modeli wartych od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Klienci mogą kupić je albo za pośrednictwem operatorów, w internecie – na portalach aukcyjnych lub w e-sklepach oraz na stoiskach firm, które specjalizują się w sprzedaży telefonów i akcesoriów. Do takich firm należy Monument9.
– W internecie znajduje się bardzo dużo porównywarek smartfonów, testów na stronach branżowych oraz opinii na forach – mówi Kamil Wiśniewski, właściciel marki Monument9. – Taka wiedza na pewno jest bardzo przydatna, jednak często klienci polegają na opinii sprzedawców, którzy mają bezpośredni kontakt z najnowszymi modelami komórek. Bardzo ważne jest, aby sprzedawca w punkcie z telefonami komórkowymi potrafił udzielić porady klientom. Porównywarki parametrów telefonów porównują jedynie techniczne dane na temat określonych modeli, natomiast recenzje i testy bardzo często prezentują subiektywną opinię recenzenta. To samo tyczy się opinii znajomych. Dobry sprzedawca natomiast jest w stanie zaproponować odpowiedni model w oparciu o oczekiwania klienta. Zależy mu na tym, aby klient był zadowolony, bo wówczas być może kolejny telefon również u niego kupi.
Spośród ponad 20 stoisk sprzedaży Monument9 większość należy do franczyzodawcy. Część z nich firma chce przekazać partnerom. Wcześniej przedsiębiorcy będą mogli sprawdzić koszty prowadzenia punktu oraz jego dotychczasowe przychody.
Jak mówi franczyzodawca cena działającego stoiska jest zbliżona do kwoty inwestycji w nowy punkt lub salon Monument9. Jedynie opłata wstępna ustalana jest indywidualnie – w zależności od potencjału lokalizacji.
– Idealny franczyzobiorcy to osoba, która jest zainteresowana nowinkami technicznymi oraz sprzętem mobilnym lub jest skłonna zdobyć odpowiednią wiedzę na ten temat. Wiek partnera nie ma znaczenia. Współpracujemy zarówno z bardzo młodymi przedsiębiorcami, jak i tymi po 40-tce. Najważniejsze jest zaangażowanie w prowadzenie punktu – podkreśla właściciel sieci.
W zakresie marketingu Monument9 stawia na aktywność na portalach społecznościowych oraz inwestuje w kampanie internetowe. Pozostałe działania reklamowe to dystrybucja ulotek z rabatami oraz spoty w radiu.
Najlepsze obroty notują sklepy ze sprzętem telefonicznym zlokalizowane przy głównych ulicach miast oraz w centrach handlowych. Często zdarza się, że kilka metrów dalej działa salon któregoś z operatorów telefonicznych. Jak taka sytuacja wpływa na biznes?
– Sąsiedztwo operatorów nie jest przeszkodą, wręcz przeciwnie. Klienci, którzy decydują się na kupno abonamentu bez telefonu kupują smartfona u nas. Natomiast ci, którzy kupili swój telefon u operatora, nabywają u nas potrzebne akcesoria. We wszystkich punktach skupujemy również nowe oraz używane telefony, np. te, które otrzymują klienci przy przedłużaniu umowy. Bliskie sąsiedztwo operatorów gsm jest więc jak najbardziej wskazane i może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w naszych salonach – zapewnia Kamil Wiśniewski.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...