Nowe źródła zysków

Biznes lodowy może być zarówno głównym źródłem dochodu, jak i jego uzupełnieniem. W gronie partnerów Lodolandii znajdują się m.in. prawnik, dentysta i bankier.
Sezon na sprzedaż lodów ruszył na dobre ponad miesiąc temu, ale okres żniw finansowych, czyli wakacje, dopiero przed nami. Partnerzy Lodolandii uruchomili już 150 lodziarni, a docelowo ma ich być w tym roku 200. W szybszym rozwoju sieci firmie pomagają multifranczyzobiorcy.
– Nasz partner w Trójmieście prowadzi aż dziesięć punktów, partner ze Szczecina – sześć, a z Łodzi – trzy. Nasze statystyki mówią, że co druga lodziarnia Lodolandii należy do multibiorcy – mówi Marcin Olesiak, współwłaściciel sieci.
Spośród grona partnerów Lodolandii ok. 80 proc. z nich to przedsiębiorcy, którzy decydują się na dodatkowy biznes. Wśród nich znajduje się m.in. prawni, bankier, stomatolog, budowlaniec, właściciel sklepu odzieżowego i firmy remontowej.
– Zgłaszają się do nas dwa typy kandydatów na franczyzobiorców – etatowcy oraz doświadczeni przedsiębiorcy. Ci pierwsi potrzebują jednak więcej czasu na przygotowanie się do samodzielnego prowadzenia biznesu, dlatego poświęcamy im więcej czasu w trakcie szkoleń – wyjaśnia Marcin Olesiak.
Zaletą franczyzy Lodolandii jest możliwość przejęcia atrakcyjnej lokalizacji. To zasługa działu komercjalizacji, który w imieniu franczyzodawcy podpisuje umowy współpracy z zarządcami centrów handlowych oraz sieci dużych supermarketów, w tym Tesco, Intermarche, Kaufland, Real, Simply Market. Sprzedaż lodów świderków prowadzona jest przed wymienionymi obiektami.
– Stawiamy na sprzedaż impulsową. Zakupy to coraz częściej czas spędzony wspólnie przez całe rodziny, które wychodząc z supermarketu lub centrum handlowego spontanicznie kupują lody – dodaje współwłaściciel Lodolandii.
Franczyzodawca zapewnia szkolenie teoretyczne i praktyczne, zaopatrzenie w półprodukty, serwis oraz pozyskanie finansowania.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...