Sekret tkwi w pogodzie
Przychody właścicieli sklepów odzieżowych Top Secret wzrosły w ostatnim miesiącu prawie o połowę. To nie tylko efekt nowych otwarć.
Należący do grupy Redan koncept Top Secret, którego sklepy prowadzą głównie franczyzobiorcy, zanotował w marcu 40 proc. wzrost obrotów w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej. Poprawa przychodów wynika w dużej mierze z nowych otwarć, ale 21-proc. przyrost powierzchni handlowej nie tłumaczy jej w pełni.
– Osiągnięte wyniki są efektem dobrego przyjęcia wiosennej kolekcji Top Secret przez klientów – uważa Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A.
W branży odzieżowej, oprócz czynników rynkowych, kluczową rolę odgrywa pogoda. Skłonność klientów do wydawania pieniędzy na ubrania zależy w dużej mierze od tego, czy za oknem pada deszcz, czy świeci słońce. Jaka aura sprzyja zakupom?
– Dla nas najlepsza pogoda to pogoda... zmienna. Jeśli np. klient kupi buty na sezon zimowy, a okaże się, że zima jest ciepła i bez śniegu, to będzie musiał wrócić i kupić obuwie lepiej pasujące do takiej aury – tłumaczy Piotr Nowjalis, członek zarządu CCC, największego producenta obuwia w Polsce.
Wtóruje mu Małgorzata Zagdańska, menedżer działu Sieci Zewnętrznej i Franczyzowej Solar Company.
– Ubrania, szczególnie damskie, są produktem o bardzo krótkim cyklu życia. Jeśli więc w kolekcji jesiennej, która planowana jest pół roku wcześniej, pojawiają się modele wykonane z grubych wełen czy dzianin, a zimy nie ma, to nie oznacza, że nie ma koniunktury, tylko że klientka szuka czegoś odpowiedniego do aury – tłumaczy menedżerka.
W przypadku Redanu wzrosty dotyczyły nie tylko franczyzowego Top Secret, ale też dyskontowego Textilmarket, w ramach którego działają wyłącznie sklepy własne franczyzodawcy.
W 2013 roku rynek odzieży i obuwia w Polsce wart był blisko 7 mld euro. Co roku rośnie on w tempie ok. 3-4 proc.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


