Nowa koalicja na rynku spożywczym
Polomarket i Stokrotka nawiązały współpracę. Czy będzie nowa oferta franczyzowa?
535 sklepów detalicznych i obroty przekraczające 4,1 mld zł – tak wygląda wspólny dorobek polskich sieci spożywczych Polomarket i Stokrotka. Zarządy obu firmy oznajmiły plan połączenia sił. Chodzi o rozpoczęcie współpracy handlowej poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety. Na czym ma właściwie polegać kooperacja?
– W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych obu sieci, rozwój wspólnej marki własnej oraz organizację bezpośredniego importu wybranych towarów – czytamy w komunikacie prasowym.
Wspólną markę własną powołały wcześniej również spółki Piotr Paweł, Bać-Pol i Topaz w ramach Grupy Handlowej PL-Plus, do której Polomarket wcześniej zgłaszał akces. W ramach współpracy ze Stokrotką również pojawi się wspólny znak na produktach, ale na razie nie ma mowy o utworzeniu nowego konceptu handlowego. Zarówno Stokrotka, jak i Polomarket zostaną przy swoich szyldach. Obie marki mają podobną liczbę sklepów, przy czym ta pierwsza oprócz otwierania własnych placówek rozwija się też we franczyzie.
Strony nie wykluczają, że w przyszłości ich relacje jeszcze się zacieśnią. Polomarket liże rany po tym, jak przed kilkoma miesiącami utracił 170 swoich sklepów w wyniku rozłamu sieci, który efektem było powstanie nowej sieci Mila. Właściciel Stokrotki, Grupa Emperia próbuje natomiast wrócić do gry po tym, jak w 2011 roku Eurocash kupił od niej dystrybucyjną część biznesu, do której należał m.in. franczyzowy koncept Groszek.
Współpraca jest odpowiedzią na konsolidacyjne trendy na rynku spożywczym, które mają miejsce nie tylko na poziomie detalicznym, ale i hurtowym. Niezależni właściciele sklepów spożywczych dostrzegają, że współpraca z silnym franczyzodawcą może być ich jedynym sposobem na zapewnienie sobie konkurencyjności i w coraz większej liczbie decydują się na przystąpienie do konceptów franczyzowych. Franczyzodawcy starają się zapewnić mniejszym partnerom lepsze warunki zakupowe dzięki korzyściom skali, stąd częste wiadomości o kolejnych przejęciach i aliansach na poziomie hurtowym.
W nowej spółce kapitałowej Polskie Supermarkety Stokrotka i Polomarket obejmą po 50 proc. udziałów. Wejście porozumienia w życie wymaga uzyskania zgody prezesa UOKiK, o którą obie spółki wystąpią w najbliższych dniach.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


