Ostrożne plany

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

K&L Design Group w tej chwili zrzesza osiem salonów fryzjerskich. Pięć z nich działa w Warszawie: w galerii Mokotów, Promenadzie, przy markecie Leclerc na Bielanach, w centrum miasta przy ul. Emilii Plater oraz przy ul. Odkrytej na Tarchominie. Oprócz tego partnerskie salony są w Wieluniu, Brodnicy i Grodzisku Mazowieckim. W ciągu najbliższych trzech lat sieć ma się powiększyć o co najmniej cztery kolejne.
– W planach jest otwarcie czterech salonów w nowopowstających centrach handlowych. Mamy już podpisane umowy. Dwa z nich będą mieścić się w Warszawie – mówi Bożena Kurek, współtwórca grupy.

Ostatnio partnerem K&L został Jerzy Świąder.
– Prowadzę salon kosmetyczny w Grodzisku Mazowieckim. Pomyśleliśmy z żoną, że warto byłoby poszerzyć zakres usług i uruchomić też salon fryzjerski – opowiada franczyzobiorca. – Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tą branżą, bo jeszcze niedawno pracowałem na etacie w banku. Fachowa pomoc była mi więc bardzo potrzebna. Przez znajomych dowiedziałem się o istnieniu K&L Hair Design Group. Dzięki franczyzodawcy udało mi się uniknąć zbędnych kosztów przy otwieraniu salonu. Doradzono mi w doborze sprzętu, kontrahentów, wyborze pracowników.

K&L Hair Design Group zrzesza salony fryzjerskie na zasadzie partnerskiej. Franczyzodawca nie pobiera opłat za przystąpienie do grupy. Jednak trzeba pamiętać, że całkowity koszt urządzenia salonu spoczywa na jego właścicielu.
– Nie dajemy salonu w prezencie – podkreśla Bożena Kurek. – Doradzamy przy wyborze lokalizacji, pomagamy zaprojektować wnętrze, wybrać i zweryfikować pracowników. Udostępniamy nasze kontakty do partnerów handlowych, np. producentów mebli czy dostawców kosmetyków i możliwość skorzystania z nich na wynegocjowanych przez nas warunkach. Ale nie jest to wymóg. Jeżeli ktoś znajdzie np. tańszego producenta mebli może oczywiście skorzystać z jego usług. Narzucamy już natomiast styl salonu. Nie chcemy, aby wszystkie były identyczne, ale wymagamy, aby były spójne w kolorystyce i formie.

Salony należącego do grupy K&L Hair Design mają najczęściej 50-60 m2 powierzchni. Właściciel przygotowuje je i wyposaża sam, ale projekt aranżacji wnętrza musi zostać zatwierdzony przez franczyzodawcę. Dopuszczalne kolory to szarość, czerń, biel i delikatne beże. Koszty remontu i adaptacji lokalu zależą m.in. od lokalizacji, stanu pomieszczeń. Jeśli chodzi o przystosowanie salonu w centrum handlowym, wydatek sięga 150 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć jeszcze kupno wyposażenia. Przy wielostanowiskowych salonach – a takie są w galeriach – to kwota dodatkowych 100 tys. zł.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €